Маркетингови насоки за Meta по време на празниците

Дата: 04.01.2025
Съдържание:
С наближаването на празничния сезон за маркетолозите започва надпреварата за осигуряване на висока възвръщаемост на инвестициите. Ако искате да увеличите максимално шанса си за голяма печалба тази година, а вероятно е така, този материал е точно за вас! Meta сподели своите съвети и трикове за празничния маркетинг през 2024 г. в своите 19 страници с маркетингови насоки. Можете сами да разгледате пълния PDF файл на уебсайта на Meta, но в тази статия ще разгледаме някои от основните изводи на четири етапа, като започнем от това, което трябва да правите сега, и възможността за продажби през Q5.
Какво трябва да правят маркетолозите сега
Една от първите препоръки на Meta е да се подготвите от рано и внимателно да разпределите бюджета си. Както се изразяват те: „Отделете достатъчно бюджет, за да показвате рекламите си на повече хора, когато намерението за покупка е високо“, като посочват ключови дати като Черния петък, Киберпонеделника и други популярни празнични срокове за доставка. Макар че тези ориентирани към САЩ събития за продажби може да не съвпадат напълно с всички световни пазари, основното послание на Meta е, че в тези периоди процентът на конверсиите се повишава, а разходите за действие намаляват, което прави тези периоди най-добри възможности за вашите рекламни разходи.
В насоките на Meta се набляга и на основни стъпки като създаването на Meta Pixel и използването на API за конверсии за събиране на данни за клиентите с висока стойност и оптимизиране на кампаниите. Защо? Според техните данни 54% от купувачите в празничните дни откриват марките чрез техните платформи. Свързването на тези данни с вашите Meta канали гарантира по-добра оптимизация на кампаниите и ви помага да достигнете до най-подходящите аудитории.
Но не става въпрос само за техниката. Meta насърчава маркетолозите да разнообразят таргетирането на аудиторията и целите на кампаниите си, като подчертава, че различните демографски групи реагират по различен начин на празничните продажби. Например проучване на Queue-it показва, че Черният петък е особено предпочитан от мъжете, особено от хората от поколението „Бейби бум“, докато по-младите поколения могат да се насочат повече към други събития за продажби. Това е, за да се уверите, че рекламите ви излизат бързо от фазата на обучение, което води до по-стабилни разходи за резултат и по-добри общи резултати.
Експериментирайте, за да създадете печелившата стратегия
Насоките на Meta подчертават важността на експериментирането, особено чрез A/B тестване. Този процес не е нов за повечето маркетолози, но Meta предлага структуриран подход, който може да усъвършенства маркетинговата ви стратегия за празничния сезон.
Meta съобщава, че при кампаниите, оптимизирани чрез A/B тестване, разходите за резултат са средно с 30% по-ниски. За да извлечете максимална полза от него, започнете с ясна хипотеза, свързана с бизнес целите ви. Например, ако целта ви е да постигнете повече продажби, можете да се запитате: „Фокусираното върху продукта съдържание води ли до повече конверсии от лайфстайл съдържанието?“
Meta също така подчертава значението на тестването на различни варианти на аудиторията. Например, не тествайте само аудитории на възраст 20-22 години срещу аудитории на възраст 18-20 години. Вместо това обмислете по-значими демографски промени, като например сравняване на 18-22-годишните с 25-32-годишните. Това ви помага да определите кои сегменти от аудиторията реагират най-силно на конкретни съобщения.
Друго нещо е да тествате само една променлива в даден момент. Ако тествате креативни елементи, избягвайте да променяте сегментите на аудиторията по едно и също време. Това ви гарантира, че можете да определите какво определя разликата в представянето. Поддържайте теста в продължение на поне две седмици, както съветва Meta, за да може да се натрупат достатъчно данни и уверено да се обяви печелившата версия.
Насоките също така предлагат да се опрете на творческия инструмент Advantage+ на Meta, особено за рекламите на макари. Reels са се доказали като мощна сила за съдържание, генерирано от потребителите, със силен потенциал за продажба – 79% от респондентите в проучването са заявили, че са закупили продукт, след като са гледали reel.
Увеличете максимално ефективността си
Когато навлизате в пиковия сезон на продажбите, стратегията ви вече трябва да е готова, но е също толкова важно да останете адаптивни. Meta препоръчва да следите тенденциите в представянето, без да правите драстични промени в кампаниите си по време на критични периоди на продажби като Черния петък и Кибер понеделника. Значителните редакции биха могли да върнат кампаниите ви обратно във фазата на обучение, което би се отразило негативно на резултатите ви в най-неподходящия момент.
Една от ключовите препоръки на Мета е да се избягва мисленето „нагласи и забрави“. Въпреки че може да имате добре структурирана кампания, важно е да създавате седмични отчети за проследяване на ключови показатели, което ви позволява да идентифицирате слабо ефективните реклами и да предприемете действия, като например преразпределяне на бюджета или спиране на рекламите с ниско въздействие.
Meta също така предлага да се следят сезонните тенденции, без да се реагира прекалено бързо на мимолетни модни тенденции. Ако дадена тенденция съвпада с вашата стратегия, помислете за леки промени, вместо да преработвате цялата си кампания по средата. Това може да поддържа стабилни резултати, като същевременно гарантира, че се възползвате от нововъзникващите възможности.
Поддържайте динамиката си до петото тримесечие
Въпреки че празничният период може да е приключил, Meta подчертава, че 41% от купувачите по празниците продължават да купуват до края на януари. Разходите за 1000 импресии също имат тенденция да намаляват след пиковите дни на пазаруване, което прави петото тримесечие идеален момент за удължаване на кампаниите на по-ниска цена.
Meta съветва да се създаде усещане за спешност през петото тримесечие, като се проведат кампании за продажби в края на годината, за да се изчистят наличностите и да се постигнат всички останали цели за продажби. Можете да използвате реклами с кликване върху съобщение, за да ангажирате клиентите директно и да им предложите персонализирани оферти, което може да увеличи конверсиите. Можете също така да автоматизирате отговора, за да се уверите, че отговорите са навременни, и да поддържате ангажираността на клиентите по време на следпразничното пазаруване.
Друга ключова тактика за Q5 е освежаването на рекламните ви креативи. Креативните инструменти Advantage+ на Meta, подкрепени от генеративен изкуствен интелект, помагат за генерирането на различни рекламни формати и послания, за да поддържате съдържанието си свежо, без това да изисква значителни ръчни усилия. Освен това можете да се позовете на печеливши стратегии от минали дни на продажби за Q5.
Заключение
Meta свърши тежката работа за маркетолозите, като не само подчерта някои от най-добрите практики за празничен маркетинг, но и обхвана някои от своите иновации. При милиони фирми, разпръснати из техните приложения, това не означава, че инструментите, с които разполага Meta, могат да бъдат разбрани лесно.
Ако рекламите са в списъка ви за тазгодишния празничен маркетинг, проверката на пълните насоки върши добра работа, за да сте сигурни, че сте добре запознати с инструментите на Meta.