Защо е важно да се направи инсценировка на дома
Дата: 19.10.2023
Съдържание:
Ако искате да продадете жилището си бързо и на най-добрата възможна цена, инсценирането е един от най-лесните начини да го постигнете. Инсценирането на дома гарантира, че купувачите ще го видят в най-добрата му светлина, и може да помогне да се илюстрира какво може да предложи имотът, без да се налага пълна промяна. В една индустрия, в която доброто първо впечатление може да има решаващо значение, е лесно да се разбере как инсценирането се е превърнало в неразделна част от процеса на продажба.
Купувачите са насърчавани (и с право) да се фокусират повече върху „костите“ на къщата, отколкото върху нейната вътрешна естетика. Това обаче може да се окаже трудно, когато на снимките в обявата и по време на показ се виждат безпорядък, остарели мебели и множество лични вещи на настоящите собственици. Като продавач можете да спечелите много от това да улесните купувача да види истинския потенциал на пространството – и за да го направите, ще трябва да го поставите на сцена.
Инспецировка на дома: статистика и ползи
В доклада на Националната асоциация на брокерите на недвижими имоти (NAR) за 2019 г. „Профил на поставянето на дома“ се излагат доста добри аргументи за това как представянето на дома предлага ползи както за продавачите, така и за купувачите. В него има много добри неща, които могат да се разгърнат, но нека разгледаме някои от конкретните статистически данни за домашната постановка и нейната роля за ефективната продажба на жилище.
Купувачите знаят какво искат
74% от агентите за недвижими имоти, участвали в проучването за домашната постановка, казват, че купувачите знаят какво искат в идеалния дом, преди изобщо да са започнали да го търсят.
Постановката на дома улеснява купувачите да разпознаят кога една къща отговаря на техните очаквания, докато липсата на постановка може да означава, че купувачът не е в състояние да визуализира пространството – и в какво може да се превърне – във връзка с тяхната визия. Сред анкетираните 40% са заявили, че инсценирането на дома оказва влияние върху възгледите на повечето купувачи за даден дом, докато само 6% са заявили, че то не оказва никакво влияние.
Инсценирането се фокусира върху потенциала, а не върху настоящето
Проектирането и животът в един дом са по своята същност лични и има много различия по отношение на стила и вкуса. Но не продавачът, а купувачът е този, на когото домът трябва да се хареса най-много, докато е на пазара.
Според 83% от агентите на купувачи инсценирането на дома улеснява купувача да си представи имота като бъдещ дом. В същото време 38% от агентите на купувачите казват, че инсценирането е направило купувачите по-склонни да отидат на оглед на жилище, което са видели в онлайн списъка.
Като се има предвид, че половината от битката за продажба на жилище е просто да се привлекат купувачи, логично е инсценирането да е от голяма полза. Защото, въпреки че не можете да предвидите какъв ще бъде вкусът на всеки, можете да поставите дома така, че да има много по-широк обхват и да е по-вероятно да бъде привлекателен за потенциалните купувачи.
Постановката дава приоритет на ключови пространства
Всички стаи в една къща не са еднакви, когато става въпрос за важността на постановката, се казва в доклада на NAR. Докато 47% от агентите на купувачи отбелязват, че за техния клиент е важно да види интериорно оформена всекидневна, само 19% от агентите на купувачи казват същото за баните и 8% за спалните за гости.
Това е добра новина за продавачите, които може да разполагат с ограничени средства за цялостна интериорна декорация. Знанието за това кои стаи са важни (следващите три след всекидневната са спалните, кухните и трапезариите) позволява на продавачите да приоритизират конкретни области при интериорната декорация, за да постигнат най-голямо въздействие с най-малко работа – като същевременно избягват онези стаи, които не изглежда да са от голямо значение.
Интериорната декорация може да увеличи стойността на жилището
Ако все още не сте убедени, че интериорната декорация на жилището е от решаващо значение, това може да е разковничето. Една четвърт от агентите на купувачите са заявили, че инсценирането е увеличило офертната цена с 1 % до 5 % в сравнение с жилищата, които не са инсценирани. Сред агентите на продавачите 22% казват същото, а 17% – че в действителност са увеличили офертната цена с 6 до 10%. забележително е, че 0% от агентите на продавачите и само 1% от агентите на купувачите казват, че инсценирането е оказало отрицателно въздействие върху офертната цена. При положение че няма какво да се губи и може да се спечели много, е логично да се смята, че интериорът си заслужава усилията. Това вероятно важи с още по-голяма сила за жилища с уникален или много специфичен интериор.
Инсценирането може да намали времето, през което жилището е на пазара
Нито един продавач не иска да се окаже в положение на застояла оферта. Колкото по-дълго един дом стои на пазара, толкова по-трудно може да бъде продаден, което означава, че има голям стимул да продадете дома си за възможно най-малко дни. 28% от агентите на продавачи отбелязват леко намаляване на дните на пазара за подредените жилища, а 25% отчитат значително намаляване. Само 12 % от агентите на продавачи съобщават, че инсценирането на жилището не оказва влияние върху дните на пазара.
Що се отнася до причините, поради които инсценираните жилища са склонни да се продават по-бързо, те се свеждат основно до горепосочените точки: инсценирането помага на купувачите да преценят дали могат да се видят в имота и какъв е потенциалът на пространството. И това може да бъде много по-продуктивно, отколкото да се очаква те сами да се справят с тежката задача.
Колко струва инсценирането на един дом?
Ефективното инсцениране не трябва да струва скъпо и прескъпо. Според доклада на NAR средната цена на интериорната декорация е около 700 лв, а тази сума може лесно да се възвърне, ако доведе до увеличаване на стойността на жилището.
Що се отнася до това кой плаща цената, много агенти на продавачите сами поемат задачата (и разходите) за интериорната декорация, тъй като това може да улесни работата им в дългосрочен план. В някои случаи продавачът е този, който плаща за инсценировката, като отделя тези пари за наемане на професионална услуга за инсцениране или се справя с подобренията сам.
Препоръчителни задачи за инсцениране на дома
Преди малко сме разглеждали най-добрите съвети за инсцениране на дома, но ето и кратък преглед на задачите, свързани с инсценирането, върху които продавачите трябва да се съсредоточат:
Разчистване: Липсата на безпорядък може да донесе много ползи. Да се отървете от безпорядъка е ефективен метод за продажба на жилища, тъй като отваря пространството и го прави да изглежда по-голямо и по-привлекателно. Когато се подготвяте за продажба, опаковайте в кашони всичко, от което не се нуждаете всеки ден (включително сезонни предмети, документи и по-голямата част от декорацията на дома), и го съхранявайте за следващия си дом.
Обезличаване: За купувача може да е трудно да си представи себе си в дома, ако се сблъска с действителни снимки на настоящите собственици. Целта е да създадете празно платно и за тази цел трябва да приберете семейните снимки и всички други откровено лични предмети – включително неща като четката за зъби на плота в банята.
Дълбоко почистване: Същото дълбоко почистване, което правите при преместване в нов дом, трябва да се направи и преди обявяването на жилището ви на пазара. Почистването е от съществено значение за инсценирането, тъй като върви ръка за ръка с целта да се направи положително първо впечатление. И ако нямате време да го направите както трябва, похарчете няколкостотин лева за професионално почистване – ще си заслужава.
Малки ремонти: Големите ремонти могат да бъдат извършени по време на преговорите след инспекцията, но малките ремонти – като например боядисване и малко шпакловка и замазка – трябва да бъдат извършени по време на процеса на представяне. Тези малки поправки са бързи и евтини за изпълнение, а ако не са извършени, могат да се набият на очи на купувачите.
Когато се съмнявате, действайте неутрално. Четирите задачи, описани по-горе, са много важни за повечето жилища за продажба. Но ако домът ви е боядисан в ярки цветове или ако имате много ясно изразен вкус за декориране, тогава може би си струва да направите още една стъпка напред с инсценирането, като неутрализирате пространството за купувачите. Отървете се от крещящите цветове, като боядисате стените в бяло, сиво или друг стандартен неутрален нюанс, и помислете за смяна на ярките килими с тъмнокафяви или бежови. Може също така да наемете складово помещение, в което да съхранявате смели и/или излишни мебели. Това е скъпо начинание, но може да окаже голямо влияние върху това колко бързо ще се продаде жилището – и на каква цена. колко (или колко малко) е необходимо за инсценирането на едно жилище зависи много от текущото състояние на жилището и на пазара. На пазара на продавачите например може да има повече свобода на действие по отношение на привличането на купувачите, като необходимостта от подходяща инсценировка не е толкова важна. На конкурентния пазар на купувачите обаче инсценировката става още по-важна, тъй като се нуждаете от всяко предимство, което можете да получите.
Работете с вашия агент по недвижими имоти, за да определите дали инсценировката е важна за вашия дом и до каква степен. Ако това означава по-гладка продажба, си струва да се заемете с тази задача.