Tesla има нов проблем: лизинговите компании са недоволни
Дата: 19.09.2024
Внезапният спад в цените на Tesla доведе до намаляване на остатъчната стойност на лизинговите автомобили, което отблъсква лизинговите компании. Остатъчната стойност е ниска, а поддръжката е много скъпа
М ного европейски компании за коли под наем са все по-недоволни от политиката на Tesla, която многократно намалява цените на своите електромобили . Остатъчните стойности на превозните средства на Tesla паднаха рязко, поради по-ниските цени, което попречи на лизинговите компании да реализират очакваната печалба при продажбата на автомобили.
Ричард Кнубен, главен изпълнителен директор на Leaseurope, национална група, представляваща 31 държави, каза пред Ройтерс, че няма „нищо по-лошо от това активите на купувача да продължават да се обезценяват като стойност”.
Според него, внезапният спад на цените е довел до намаляване на остатъчната стойност на лизинговите автомобили, което е причинило загуби на лизинговите компании.
Освен това лизинговите компании са недоволни от бавното и скъпо следпродажбено обслужване на Tesla. Някои компании твърдят, че ремонтите на Tesla са твърде бавни и струват много повече отколкото на другите марки автомобили, тъй като частите са скъпи.
Лорна МакАтиър, мениджър на автопарка в британската енергийна компания National Grid, казва, че разходите за ремонт на Tesla са три пъти по-високи от средните за индустрията.
Прочетете още: Електромобилите удрят пешеходци 3 пъти по-често >>>>
Tesla е предприела някои стъпки, за да успокои недоволните клиенти, включително отстъпки на лизинговите компании, и се опитва да подобри следпродажбеното обслужване, отбелязва Ройтерс. Освен това, от средата на 2023 г. Tesla започна да предлага на лизинговите компании неофициални отстъпки до €2000 в края на тримесечието за покупки на Model 3 и Model Y.
„Остатъчната стойност на Tesla падна толкова бързо, че не съм сигурен какво се предлага”, коментира Ричард Кнубен. „Вече предлагат достатъчно отстъпки”.
Мениджърите на автопаркове и ръководителите на лизингови компании казват, че намаляват зависимостта си от Tesla, тъй като основният ѝ конкурент в Китай, BYD, навлиза на европейския пазар с по-икономични модели електрически превозни средства.
Традиционните производители на автомобили като Volkswagen и BMW също произвеждат все по-конкурентни електромобили, отбелязват пазарните наблюдатели.
Лорна МакАтиър твърди, че National Grid има повече от петстотин Tesla коли в своя автопарк от 2000 превозни средства, но планира да премахне тези електромобили, ако проблемът не бъде решен.