6 начина да подготвите марката си за края на годината

Дата: 13.10.2023
Съдържание:
В света на маркетинга четвъртото тримесечие е най-големият и за мнозина най-доходоносният период за реклама (помислете за Хелоуин, Деня на благодарността, Черния петък, Коледа и Нова година). При толкова много предстоящи събития, подготвеността ще ви помогне да избегнете паниката в последния момент и ще направи живота ви на маркетолог много по-лесен!
Без повече приказки, ето всичко, което експерти от маркетингови агенции, до които се допитахме – споделят и съветват, че трябва да вземете предвид при планирането на четвъртото тримесечие..
Създаване на солиден план за съдържание
Тайната на успешното Q4 е да имате солидна стратегия за съдържание. Не сте сигурни откъде да започнете? Първата стъпка е да отбележите всички важни дати или забележителни дни в социалните медии/националните дни, които биха намерили отзвук сред вашата аудитория. Над 65% от потребителите се чувстват емоционално инвестирани в марките, които обичат, така че е полезно да обърнете внимание на това, което аудиторията ви харесва и не харесва!
Оттук нататък можете да помислите как да разгърнете съдържанието си, като очертаете маркетинговите си прилагателни, времевите рамки и ключовите показатели за ефективност, които бихте искали да постигнете. Ако търсите удобен шаблон за социалните мрежи за Q4, инструментите за цифров маркетинг като тези шаблони от Monday.com са чудесни за координиране на маркетинговите ви усилия.
Оптимизирайте уебсайта си
Да имате добър, визуално привлекателен уебсайт е едно, но ако той не води до конвертиране, не служи за нищо. Средният коефициент на преобразуване на уебсайт е между 2 и 5 %, а всичко над него се счита за още по-добро. За да сте сигурни, че конвертирате по най-добрия възможен начин за Q4, оптимизирайте уебсайта си по възможно най-много начини, за да постигнете висок процент на кликвания и конверсии.
За да подобрите онлайн конверсиите, обърнете специално внимание на оптимизирането на уебсайтовете за използване през мобилни устройства. Изчислено е, че 54,4 % от световния трафик на уебсайтове идва от мобилни устройства, а 55,4 % от интернет потребителите предпочитат да пазаруват онлайн, използвайки мобилния си телефон.
За да оптимизирате за мобилна употреба, уверете се, че се възползвате от тактики като: подобряване на времето за зареждане на сайта, преработване на изскачащите прозорци за мобилна употреба и приоритизиране на оптимизацията за удобство на потребителя, за да задържите клиентите на сайта възможно най-дълго!

Фокусирайте се върху видеосъдържание
При огромните вълни от съдържание, които се разпространяват през четвъртото тримесечие, е важно да се откроявате сред конкурентите. Решението? Видеосъдържанието е цар, когато става въпрос за маркетинг, особено в социалните платформи.
С нарастването на популярността на TikTok и бавното превръщане на Instagram в платформа, използваща само видео, си струва да инвестирате време в създаването на видеосъдържание и реклами, специално за социалните мрежи. Изчислено е, че 68% от потребителите предпочитат да гледат видеоклипове, за да се запознаят с продуктите и услугите на дадена марка, пред текстовите и инфографичните реклами.
Фокусирайте се върху дейността в горната част на фунията
Въпреки че през четвъртото тримесечие всички етапи на маркетинговата фуния са важни, като например повторното насочване към предишни клиенти, за да продължат да се ангажират, всъщност това е най-доброто време да наблегнете на дейността в горната част на фунията.
Фокусирайки се върху клиентите от горната част на фунията, ще можете да повишите осведомеността за марката точно преди пиковия сезон, което е чудесно за привличане на нови хора към вашата марка. Ще бъдете на преден план в съзнанието им по отношение на активния сезон на пазаруване!
Знайте какви са целите ви
Може да ви се струва даденост, но е важно да знаете целите си, преди да започнете планирането на Q4. В областта на маркетинга може би сте чували за SMART (specific, measurable, attainable, relevant, and time-bound). Тези цели се поставят, за да помогнат на маркетолозите да генерират по-добри резултати и да се позовават на тях!
Независимо дали целта ви е да спечелите потенциални клиенти, да увеличите конверсиите, да насърчите осведомеността за марката и т.н., полезно е да определите целите си предварително.
Уверете се, че SEO оптимизацията ви е на ниво
SEO оптимизацията е нещо, което трябва да се има предвид през цялото време, но още повече през четвъртото тримесечие. Оптимизацията за търсачки работи за увеличаване на трафика и възвръщаемостта на инвестициите във вашия уебсайт. Тя не само подобрява брандинга, но и допринася за по-доброто потребителско изживяване. Като се класирате на първо място в търсачката, ще отворите марката си за по-добро потребителско изживяване и ще установите по-надеждна репутация.
За да изпъкнете сред конкурентите, е полезно да се класирате над другите марки. Някои от най-добрите съвети, за да останете начело на SEO през това четвърто тримесечие, са да анализирате какво правят вашите конкуренти, да прегледате предишните термини за търсене, да определите кои канали водят до най-голям трафик и да адаптирате стратегията си в съответствие с това.
