Маркетингови тенденции 2023: Вниманието е новата валута
Дата: 07.09.2023
Съдържание
Вниманието е новата валута: Маркетингови тенденции през 2023 г., които да включите в стратегията си
Това ръководство обобщава маркетинговите тенденции за 2023 г., за които трябва да внимавате, за да развиете бизнеса си.
Независимо дали сте опитен професионалист, или тепърва започвате, от решаващо значение е да включите най-новите маркетингови тенденции в стратегията си, за да останете конкурентоспособни и актуални на днешния пазар.
Добре обмислената маркетингова стратегия е движеща сила за изграждането на успешен бизнес.
Това, което потребителите искат, от което се нуждаят и което очакват от марките днес, далеч не изглежда така, както преди пет години. Тенденциите в дигиталния маркетинг непрекъснато се променят, което принуждава фирмите да адаптират стратегиите си към тях.
За съжаление не всички компании успяват да се справят с тези промени. Трябва да се запознаете с най-новите доклади, да разговаряте с часове с влиятелни експерти от бранша и да следите безкрайно много данни за поведението на потребителите, за да сте в крак с тенденциите.
Увеличаване на използването на видео и живо предаване
Подобно на маркетинговите тенденции през 2022 г., през 2023 г. марките ще продължат да инвестират значителни средства в YouTube, TikTok и Instagram и ще използват силата на видеосъдържанието, за да ангажират и взаимодействат с потребителите.
Видеото остава все по-популярно средство за разказване на истории.
Лийвстриймингът бързо набира популярност и позволява на марките да изградят по-близки отношения с аудиторията си и да укрепят доверието.
Потоците на живо показват аспектите на бизнеса ви „зад кулисите“, създават по-дълбоки връзки с клиентите чрез организиране на въпроси и отговори и уебинари и предлагат по-персонализирани взаимодействия чрез видеосъобщения.
Краткоформатното видео ще отбележи най-голям ръст
YouTube Shorts, Instagram Reels и TikTok са формати за видеоклипове в кратък формат, които се наложиха през последните години.
Вирусността е фактор, който променя правилата на играта в днешния свят, управляван от социалните медии, и затова кратките видеоклипове станаха толкова популярни. Кратките видеоклипове са най-добрият начин да ангажирате и забавлявате аудиторията, да се докоснете до актуални теми и да станете вирусен потребител със сравнително малко усилия и разходи.
През 2023 г. предприятията трябва да се съсредоточат върху включването на кратки видеоклипове в маркетинговата си стратегия. Независимо дали създавате уникално брандирано съдържание, използвате генерирано от потребителите съдържание (UGC) или си партнирате с влиятелни личности за популяризиране на вашата марка, кратките видеоклипове са изпитан начин за марките от всякакъв мащаб да достигнат до по-широка аудитория и да изградят значими връзки.
Връщане към събитията на живо
След като пандемията отмине, фирмите ще се върнат към организирането на лични събития, за да се свържат с клиентите и да изградят познаваемост на марката. Независимо дали става въпрос за изскачащ магазин в местната общност, спонсориране на голямо търговско изложение или участие в индустриална конференция, има много креативни начини да включите тази изпитана маркетингова стратегия в бизнеса си.
Миналата година 50% от компаниите очакваха да посетят повече лични събития през 2022 г., отколкото през 2021 г. Очаква се тази тенденция в онлайн маркетинга да продължи и през 2023 г., тъй като предприятията признават стойността на личните взаимодействия за конвертиране на потенциални клиенти и установяване на дългосрочни взаимоотношения с тях.
Ако присъствате на лично събитие, използвайте информация за събитията, за да разберете кой присъства, за какво говори и колко е влиятелен. Подготовката ви помага да се ангажирате по-добре с участниците и да се свържете с ключови потенциални клиенти във вашия бранш.
Подкастинг
Двадесет и шест процента от създателите на съдържание използват подкастинга, за да достигнат до аудиторията си, а 26 процента от организациите използват подкастинга, за да разпространяват съдържанието си. Подкастите ви помагат да достигнете до силно ангажирана аудитория и да създавате оригинално, ангажиращо съдържание, което слушателите могат лесно да изтеглят или стриймват. Можете също така да си партнирате с влиятелни личности във вашия бранш, за да изградите познаваемост на марката.
През 2023 г. подкастингът ще продължи да се развива като маркетингов инструмент за марки от всякакъв мащаб. Това е отличен начин за изграждане на лидерство в мисленето, развиване на експертни познания за нишата и създаване на по-интимни връзки с клиентите. Независимо дали си партнирате с други марки, влиятелни личности или експерти от бранша, подкастингът може да ви помогне да установите конкурентно предимство на пазара и да подобрите бизнес резултатите си.
Интерактивен маркетинг
Интерактивният маркетинг е стратегия, която включва включването на интерактивни елементи като игри, викторини, анкети и калкулатори в онлайн съдържанието. Това помага да се привлече вниманието и да се ангажират потребителите на по-дълбоко ниво.
Независимо дали създавате онлайн игра, която е свързана с вашата марка, партнирате си с влиятелен човек във викторина в социалните мрежи или включвате анкети в съдържанието на уебсайта си, има много начини да се възползвате от тази маркетингова стратегия. Фокусирайте се върху създаването на висококачествено съдържание, което е подходящо и ангажиращо за вашата аудитория, за да увеличите успеха си с интерактивния маркетинг.
Освен това тествайте различни елементи на кампаниите си, за да откриете това, което работи най-добре за конкретните ви цели и задачи. Например опитайте да тествате A/B интерактивните си маркетингови кампании за увеличаване на посещаемостта на уебсайта, за да определите коя от тях води повече хора към сайта ви.
Геймификация
Геймификацията е пример за интерактивен маркетинг, който използва елементи, подобни на игра, за да ангажира и забавлява аудиторията. Независимо дали става въпрос за образование, набиране на персонал или електронна търговия, марките използват геймификацията, за да увеличат присъствието си и да достигнат до нови аудитории. Sephora например използва геймификацията, за да популяризира своята програма за награди, като ангажира клиентите със забавни предизвикателства и ги възнаграждава с отстъпки, мостри на гримове и други екстри.
Маркетинг чрез разговори: Чатботовете стават все по-добри
До 2025 г. 95 процента от взаимодействието на клиентите с марките ще се осъществява чрез изкуствен интелект (ИИ), например чатботове. Маркетингът чрез разговори позволява на марките да взаимодействат с клиентите на по-лично ниво.
Благодарение на постоянното усъвършенстване на обработката на естествен език (NLP) и машинното обучение, марките вече могат да използват чатботове, за да решават проблеми на клиентите и да отговарят на въпроси в реално време. Независимо дали предлагате поддръжка или генерирате потенциални клиенти чрез уебсайта си или платформите на социалните медии, чатботовете могат да ви помогнат да повишите ангажираността на клиентите, да подобрите удовлетвореността им и да стимулирате продажбите.
Многоканален маркетинг: Интегриран онлайн-офлайн опит на клиентите
Омниканалният маркетинг е цялостна стратегия, която създава интегрирано изживяване за клиентите във всички канали и точки на контакт.
Тя помага на марките да изградят по-силни взаимоотношения с аудиторията си и да увеличат продажбите си, като ангажират клиентите си чрез множество канали – от социалните медии до взаимодействието в магазина.
Интегрираното онлайн и офлайн преживяване на клиентите е от съществено значение за фирмите, които искат да останат конкурентоспособни. Двадесет и седем процента от старшите маркетолози смятат, че техните многоканални пътувания са съгласувани, което показва, че има възможност за подобрения и иновации.
Някои критични тактики за осигуряване на ефективно многоканално обслужване на клиентите включват персонализиране на комуникацията, използване на данни и анализи за насочване на клиентите към правилното съобщение в правилното време и осигуряване на последователни съобщения във всички канали. Друг важен фактор е интегрирането на екипите по продажби и маркетинг, за да се гарантира, че пътуването на клиентите е безпроблемно, независимо от начина, по който те взаимодействат с вашата марка.
По-голям фокус върху опита на клиентите (CX)
Седемнадесет процента от потребителите казват, че ще спрат да работят с дадена компания, ако друга компания им предостави по-добро обслужване. 45% от потребителите в световен мащаб също така казват, че е малко вероятно да спрат да използват дадена марка, ако тя не персонализира клиентското им преживяване. Фирмите се конкурират на много фронтове – цена, качество, скорост на доставка – но всичко е свързано с клиентското преживяване.
Омниканалният маркетинг е от съществено значение за марките, които искат да останат конкурентоспособни в днешния цифров пейзаж. Чрез интегриране на онлайн и офлайн каналите и последователно предоставяне на висококачествени преживявания във всички точки на контакт, марките могат да изградят по-силни взаимоотношения с клиентите си и да увеличат продажбите си.
Независимо дали предлагате превъзходна поддръжка на клиенти, включвате персонализирани препоръки в маркетинговите си кампании или предоставяте навременни промоции чрез имейл и SMS, многоканалният маркетинг може да ви помогне да създадете персонализирани преживявания, които карат клиентите да се връщат отново.
Поколението Z ще продължи да оказва по-голямо влияние върху маркетинга от поколението на хилядолетието
Поколението Z е демографска група, която е израснала в свят, доминиран от цифровите медии и технологии. В резултат на това техният процес на вземане на решения се различава значително от този на връстниците им от хилядолетието.
Например:
- 50% от представителите на поколението Z смятат, че компаниите трябва да заемат позиция по социални въпроси (напр. изменение на климата, расова справедливост и права на ЛГБТК+).
- 51% от представителите на поколението Z заявяват, че са по-склонни да купуват от компания, която се отнася добре към служителите си.
- 55% от представителите на поколението Z казват, че препоръките от влиятелни личности са един от най-важните фактори при вземането на решение за покупка.
- 51% от потребителите от поколението Z оценяват устойчивостта като донякъде важна при покупка.
Маркетингът на поколението Z не се състои само в това да разберете как пазаруват и консумират медии. Става дума и за разбиране на техните ценности, поведение и нагласи. Марките, които искат да се свържат с поколението Z, могат да използват влиятелни личности, да включат социални каузи в маркетинговите си стратегии и да се съсредоточат върху инициативи за устойчивост. Адаптирайки се към нуждите и предпочитанията на това технологично ориентирано поколение, марките могат да изпреварят конкуренцията и да подобрят резултатите си.
Генерирано от потребителя съдържание
Един от ефективните начини за популяризиране на поколението Z е чрез съдържание, генерирано от потребителите (UGC). С помощта на UGC марките могат да използват мненията и препоръките на своите потребители, за да изградят доверие и надеждност сред по-младата аудитория. Това може да включва партньорство със социални инфлуенсъри или насърчаване на клиентите да създават и споделят свои отзиви за продукти, препоръки, снимки или видеоклипове.
Икономиката на създателите се превърна в мощна сила в днешния цифров пейзаж, а маркетингът за поколението Z означава да се обърне специално внимание на тенденциите в маркетинга на съдържание. Пазарният размер на икономиката на създателите се оценява на 104 млрд. долара през 2022 г. и продължава да расте, тъй като все повече марки включват UGC в маркетинговите си стратегии. Като се възползват от силата на генерираното от потребителите съдържание, марките могат да се свържат по-дълбоко с потребителите от Поколението Z и да реализират повече продажби.
Увеличаване на бюджетите за маркетинг на съдържанието
Повечето специалисти по маркетинг на съдържание понастоящем работят в малки екипи, където често управляват всяко съдържание за цялата компания. Въпреки това, тъй като маркетинговият пейзаж се развива и става все по-конкурентен, компаниите наемат или сключват договори с допълнителни маркетингови специалисти, които да се занимават с конкретни кампании за съдържание.
Това увеличение на бюджетите за маркетинг на съдържанието води и до ръст в използването на платени канали за разпространение, включително социални медии и дисплейни реклами. С по-голям бюджет маркетолозите могат да експериментират с нови тактики и да се насочат към по-специфични аудитории, за да постигнат целите си по-бързо.
Инклусивен маркетинг
46% от маркетолозите смятат, че защитата на многообразието, равенството и приобщаването означава да се съобразяват с културата на марките в социалните медии. Стратегиите за приобщаващ маркетинг могат да помогнат на марките да се свържат по-добре с аудитории от различни култури, езици и произход.
За да разработят приобщаваща маркетингова стратегия, марките трябва да започнат с провеждането на културен одит на целевата си аудитория. Този одит включва събиране на данни за ключови демографски характеристики като възраст, пол, нива на образование и трудов статус.
След това марките могат да обмислят как да използват съществуващите си предимства, за да се насочат към недостатъчно представена аудитория. Например дадена компания може да достигне до потребителите от женски пол чрез съдържание, което насърчава равенството между половете или подкрепата за малцинствените групи. Партньорството с инфлуенсъри, които споделят сходни убеждения или ценности като целевата им аудитория, също може да помогне на марките да изградят потребителско доверие и надеждност.
Приоритет на данните на първата страна
Като част от стратегията Privacy Sandbox поддръжката на бисквитки от трети страни в Google Chrome ще бъде спряна до края на 2024 г. В резултат на това компаниите, които разчитат в голяма степен на бисквитките на трети страни при провеждането на маркетинговите си кампании, ще трябва да разработят нови стратегии и да се насочат към данните на първата страна.
Данните от първа страна включват информация, събрана директно от потребителите чрез анкети, проучвания на клиентите и инструменти за анализ, докато компаниите събират данни от трети страни, като проследяват поведението на потребителите онлайн чрез бисквитки.
47% от маркетолозите се фокусират върху подобряването на вътрешните процеси за събиране на данни от първа страна през 2022 г., като се очаква този дял да се увеличи през следващите няколко години. Въпреки че данните от първа страна могат да бъдат по-трудни от данните от трети страни, те могат да осигурят по-дълбоко разбиране на нуждите и предпочитанията на клиентите. Освен това вие притежавате данните, което може да ви помогне да се предпазите от опасения за неприкосновеността на личния живот и други рискове.
Готови ли сте за маркетинговите тенденции за 2023 г.?
Както виждате, маркетинговите тенденции за 2023 г. не се състоят само в това да знаете какво иска вашата аудитория.
Днес всеки бизнес се конкурира в бързо променящ се пейзаж и маркетолозите трябва постоянно да развиват своите стратегии и тактики, за да останат една крачка напред. Докато Google въвежда нови алгоритми, появяват се нови технологии и светът се насочва към потенциална рецесия, за да успеете през 2023 г., трябва да сте гъвкави, иновативни и ориентирани към данните.
В основата на маркетинговата си стратегия трябва да се съсредоточите върху изграждането на задълбочено разбиране на аудиторията си. Това означава да използвате всички инструменти за създаване на силно персонализирани преживявания за всеки клиент. Стига да останете фокусирани върху това да поставяте аудиторията си на първо място и да използвате данните, за да ръководите решенията си, ще имате безпроблемен път през следващата година.