15 факта за KFC, от които ще си оближете пръстите
Дата: 10.02.2024
KFC е една от най-известните марки за бързо хранене в света, като полковникът се появява в над 115 страни по света, в над 18 000 магазина.
Честно казано, не е изненада успехът на KFC; колко хора могат честно да кажат, че не обичат добра храна в кофа или пакет хапки пуканки?
Не аз, и дори със света, фокусиран върху здравето, в който живеем днес, винаги ще има място за бързо хранене.
Тук ще разгледаме 15 факта за принца на птиците и неговата империя.
Харланд Сандърс започва да продава световноизвестното си пиле на 20 март 1930 г. от бензиностанция Route 25 близо до Норт Корбин, Кентъки, наречена „Sanders Court & Café“. Първият франчайз „Kentucky Fried Chicken“ стартира в Солт Лейк Сити, Юта, на 24 септември 1952 г.
Сандърс не беше военен полковник, а всъщност полковник от щата Кентъки. Титлата му е дадена от тогавашния губернатор Руби Лафун заедно с още 5000 души през 1937 г. Губернаторът Лорънс Уедърби по-късно повторно назначава полковника и това също беше по времето, когато бяха облечени известната козя брадичка, бял костюм и вратовръзка.
Първото хранене в кофа, много популярна опция на KFC, е продадено през 1957 г., което е повече от 15 години след началото на пилешката империя на Сандър. Той дори не беше продаден от самия Сандърс, а от първия му франчайзополучател Пийт Харман, базираният в Солт Лейк франчайз под името Kentucky Fried Chicken продаваше пилешко ястие от 14 парчета с пет хлебчета и пинта сос.
Американският китарист Бъкетхед, известен с работата си с Guns ‘n’ Roses, носеше кофа на KFC на главата си по време на изпълнения с оранжев етикет с надпис „погребение“.
KFC, след като беше първият западен франчайз за бързо хранене, който удари Китай през 1987 г., сега е огромен в цялата страна с 4563 магазина. Всеки китайски магазин има средно меню от 50 елемента с някои добре познати пилешки ястия и някои по-малко известни местни ястия като салата от дървесни гъби.
Полковник Харланд Сандърс почина на 16 декември 1980 г. Губернаторът на Кентъки, Джон Браун младши, почете полковника, като накара знамето на всяка държавна сграда да бъде спуснато наполовина в продължение на 4 дни.
Пийт Харман, приятел на Сандърс и споменатия по-горе първи франчайзополучател, беше първият, който използва фразата „Пържено пиле в Кентъки“ в своя ресторант. Крилатата фраза обаче не беше негова идея; измислен е от художника, който Харман е наел.
Сандърс не хареса идеята пилето си да се пържи дълбоко, той избра да го изпържи на тиган, но това отне твърде много време, за да бъде жизнеспособно. Тенджерата под налягане промени това; дори с риск от експлозия поради лошия дизайн, Сандърс го прие като единствен метод за готвене на неговото пиле, казвайки, че прилича на вкуса, който дава пърженето на тиган.
Сандърс продава компанията си за 2 милиона долара на инвеститори през 1964 г., които му гарантират място в борда като контрольор по качеството, доживотна заплата и изяви в реклами.
Японците обичат KFC. Тъй като Коледа не е национален празник, KFC е много популярна западна традиция за коледно хранене с кампания „Кентъки за Коледа!“ която включваше шампанско. Приблизително 3,6 милиона домакинства са имали KFC по време на Коледа на 2015 г.
Оригиналната рецепта, според самата KFC, е създадена през 1940 г.
През 1976 г. полковникът е класиран като втората най-разпознаваема знаменитост от проучване.
През 2006 г. в пустинята Area-51 KFC направи лого от 87 500 квадратни фута, което очевидно се вижда от космоса след ново глобално повторно изображение.
KFC имаше някои проблеми със своите крилати фрази. През 1991 г., след като осъзнаха негативните конотации на думата Fried, те започнаха да използват съкращението KFC вместо „Kentucky Fried Chicken“.
„Finger Lickin’ Good“ имаше малко злополука, когато се преведе на китайски за първите им магазини в страната; известната фраза стана „изяж пръстите си“.
Независимо дали ви харесва или ненавиждате, трябва да признаете, че KFC е сила, с която трябва да се съобразявате, и със 705 международни ресторанта, отворени само през 2015 г., превземането на пърженото пиле не показва признаци на спиране.
От умопомрачителни подвизи като знаци в стил на научна фантастика до зле преведени лозунги, тези невероятни и почти невероятни постижения показват колко популярна е наистина марката.
Надявам се, че сте харесали фактите и има много повече там, включително някои много сериозни въпроси, които трябва да бъдат разгледани, като например защо пилето с пуканки не е известно като пилешки полковници?!
Сандърс беше много издръжлив човек; дори след отварянето си по време на трудности, първоначалният му магазин изгаряше и в един момент беше беден, мъжът продължи да строи и строи.
Нямаше да се отказва; това е нещо, което всички можем да научим от полковника, дори ако не можете да понасяте храната или безличната корпорация, в която се превърна.
Не знам за някой друг, но всички тези приказки за пиле ме карат да кудкудя гладен.