YouTube срещу Tiktok – дилемата на създателя

Дата: 21.11.2023
Гигантът в областта на социалните медии TikTok тества нова актуализация с избрани потребители в избрани региони, която дава възможност на потребителите да увеличат лимита за качване в приложението от 10 на 15 минути.
Това увеличение на дължината на видеоклиповете предлага на създателите повече време за споделяне на подробни готварски рецепти, уроци по гримиране, комедия, драма и информационно съдържание. То също така елиминира необходимостта от създаване на много части при споделяне на едно съдържание поради ограничението във времето.

За този ход се говори, че е стратегически опит за привличане на създателите на дългоформатно видеосъдържание, които публикуват в YouTube. Преминаването на YouTube към късометражно съдържание чрез Shorts, както и изпробването на TikTok с увеличен лимит за качване, изправиха двете платформи една срещу друга. Хоризонтален режим на цял екран е друга актуализация, която в момента се тества от TikTok, което я приближава още една стъпка към територията на YouTube.
Тези потенциални актуализации обаче е добре да се приемат с известна доза сол. TikTok достигна своята грандиозна популярност благодарение на кратките си и забавни видеоклипове и не всички, които са в платформата, ще оценят тази нова актуализация с дълги видеоклипове. Благодарение на функцията за бързо превъртане на TikTok, те вероятно ще успеят да задържат аудиторията си, но не е задължително да привлекат утвърдени създатели от друга платформа.
