5 от новите генеративни инструменти на Instagram за изкуствен интелект, които ще променят маркетинга в социалните медии

Дата: 22.09.2023
Съдържание:
Макар че Threads бързо се превърна в ключова област на развитие за екипа на Instagram, те все още работят за интегриране и на елементи на генеративен изкуствен интелект.
През юни Мета заяви: „През последната година видяхме някои невероятни пробиви в областта на генеративния ИИ. Те ни дават възможност сега да вземем тази технология, да я придвижим напред и да я вградим във всеки един от нашите продукти.“
Вече станахме свидетели на встъпителните експерименти на Meta в това отношение, тъй като тя тества инструменти с генеративен ИИ за създаване на реклами. Но освен това Instagram вече разработва и други творчески AI инструменти за потребителите – и тук ви представяме петте най-нви инструмента на Instagram, специално разработени за съвместна работа с изкуствен интелект. Ето кои са те:
Инструменти за визуално редактиране
Instagram експериментира с генеративни инструменти с изкуствен интелект, които позволяват на създателите да премахват или дори да заменят елементи от своите качвания в процеса на създаване. Например с помощта на AI brush те могат да сменят части от изображението и да използват генеративен AI за запълване на пропуските, а с Restyle могат да пресъздават части от каченото изображение, като използват текстови подсказки.
Създаване на стикери с генеративен AI
Новият инструмент за създаване на стикери с изкуствен интелект на Instagram ще даде възможност на създателите да правят персонализирани графики въз основа на текстови подсказки. Това ще проправи пътя за визуално създаване на AI в потока, което след това ще можете да добавяте към публикациите и Stories.
Етикети върху съдържанието, генерирано от AI
Освен че работи по нови инструменти за създаване на съдържание, Instagram се стреми да подобри прозрачността на генериращото съдържание с изкуствен интелект като цяло. В тази връзка платформата тества етикети, които да посочват кога дадено изображение е създадено с помощта на собствените инструменти за генериращ изкуствен интелект на Meta.
Освен това компанията ще призове потребителите да добавят маркер Created by AI към публикациите, които качват и които са създадени с помощта на инструменти за изкуствен интелект извън Meta. Като се има предвид експлозивното нарастване на използването на генеративен изкуствен интелект, това може да се окаже сериозно важен показател за осигуряване на още по-голяма прозрачност – макар че, разбира се, мнозина ще се опитат да заобиколят добавянето на маркера с надеждата да убедят потребителите, че тяхната визуализация не е създадена от изкуствен интелект.

Чатбот с изкуствен интелект
Instagram експериментира с нов потребителски интерфейс за разговори, вграден в DM нишки и подобен на инструмента My AI Chatbot на Snapchat. Всичко, което потребителят трябва да направи, за да извика инструмента, е да въведе @ai в полето за чат. След това може да задава въпроси на чатбота, и то в потока!
Обобщение на съобщението
Този списък няма да е пълен, ако не споменем най-новия инструмент на Instagram с изкуствен интелект за обобщаване на DM съобщения, който спестява на потребителите много време. В края на краищата, тъй като все повече взаимодействия в платформите преминават към DM, времето на потребителите става все по-напрегнато – макар че някои винаги ще се питат до каква степен AI може наистина да разбере контекста на всеки даден DM.
Кога ще бъдат активни тези нови функции и инструменти на Instagram?
Новият набор от инструменти на Instagram е много вълнуващ – а още по-вълнуващо е, че това е само началото на прилагането на генеративен изкуствен интелект в платформите на социалните медии.
Най-големият тест, поне засега, ще бъде как художниците могат да използват инструментите на генеративния ИИ, за да създават нови и ориентирани към човека форми на изкуство. Това може да звучи неинтуитивно – но като се замислите, може да се каже, че същността на изкуството е в степента, в която то се свързва с човешкия опит. ИИ често се чувства безжизнен, защото не може да имитира това неосезаемо качество, но генеративният ИИ променя това, като създава изкуство, което хората просто не могат да различат от това, създадено от техните ближни.
Тъй като генеративният изкуствен интелект става все по-интелигентен, както потребителите на социални медии, така и маркетолозите ще могат да го използват все по-умно – ето защо за маркетолозите е от такава полза, че можем да си играем с тези инструменти в началния им стадий.
Все още няма информация от Instagram кога те ще бъдат официално въведени, но едно е сигурно: можете да очаквате в недалечно бъдеще да видите много повече функции на изкуствения интелект, които да се слеят с вашия фийд.
