Очарователни факти за балоните с горещ въздух
Дата: 06.11.2023
Съдържание:
Балоните с горещ въздух са открити за първи път във Франция, когато Жозеф Мишел Монголфие и брат му Жак Монголфие разбират, че торба от плат, напълнена с горещ въздух, ще се издигне.
През 1782 г. Жозеф напълва копринена торба с горещ въздух, който я издига до тавана на къщата му.
Селскостопански животни, издигнати нагоре
На 25 април 1783 г. Жозеф и брат му построяват по-голяма сферична торба, напълват я с горещ въздух от огъня и изпращат нагоре няколко селскостопански животни в кошница, окачена под нея, животни като патици, петли и дори овце!
Тази торба имала голям успех, така че оттам нататък те създали още по-голяма.
Първите смелчаци, които се издигнали нагоре в Париж
На 21 ноември 1783 г. в Париж братята изстрелват балон с височина 70 фута (21 метра), на борда на който са двама смели мъже.
Балонът прелита над Париж в продължение на пет и половина мили. Успява да се задържи във въздуха приблизително 24 минути!
Това бил първият опит, направен от човек да лети, и той проработил според очакванията им, поради което балоните се използват и до днес.
Сложната истина за балоните с горещ въздух
Балоните с горещ въздух обаче са по-сложни, отколкото изглеждат в наши дни. ето няколко факта, които не сте знаели за балоните с горещ въздух:
Има „летящи въжета“, с които кошът се прикрепя към балона. Частта, която помага за насочването на горещия въздух в балона, се нарича пола.
В горната част на всеки балон за горещ въздух винаги има парашут – за всеки случай!
Всяка дълга част на балона за горещ въздух се нарича балон. По-малките части на горната част се наричат панели.
Професионалистите се нуждаят от лиценз за търговски пилот!
Пилотите на балони се нуждаят от лиценз за търговски пилот (с фиксирани крила). Те трябва да имат поне 35 часа летателно обучение, да посещават наземно училище за основно авиационно обучение, да преминат писмен изпит за балони с горещ въздух и да имат летателна проверка от служител на Федералната авиационна администрация.
Според FAA балоните трябва да отговарят на изискванията за контрол на въздушното движение, ако се намират в контролирано въздушно пространство, и пилотите трябва да имат радиовръзка с контрольорите.
Инцидентите са рядкост, особено в северозападната част на страната. Единствените сериозни наранявания в района – установени при проверка на докладите на Националния съвет за безопасност на транспорта за произшествия с балони от 1984 г. насам – са счупен крак и счупен глезен, и двата от грубо приземяване.
Балоните с горещ въздух не летят при дъжд, главно поради факта, че топлината на балона може да доведе до кипване на дъждовната вода върху балона, а кипящата вода разрушава тъканта и би предизвикала проблеми.
И накрая, от съображения за безопасност на тях обикновено не се допускат деца под петгодишна възраст.