Излиза платен Chrome с AI функции за бизнес потребители

Дата: 07.05.2024
Платена версия на браузъра Chrome ще предложи повишена сигурност с AI функции на корпоративните клиенти. Компаниите могат да го ползват срещу такса от 6 долара месечно за всеки потребител.
Интернет гигантът Google предложи платена версия на браузъра Chrome, от която могат да се възползват корпоративните потребители, за да получат допълнителни AI функции за сигурност. Потребителската версия на най-популярния браузър в света остава безплатна.
Новото издание Chrome Enterprise Premium има вграден изкуствен интелект, който е отговорен за повишаване нивото на сигурност на браузъра и това всъщност е единствената забележителна разлика между него и обикновения Chrome.
Chrome става по-сигурен чрез по-чести актуализации Квантови компютри ще пазят ключовете за криптиране в Chrome За възможността да отварят сайтове с по-голяма сигурност клиентите на Chrome Enterprise Premium ще трябва да платят по 6 долара месечно за всеки потребител.
Технология за контрол на достъпа, съобразен с контекста, ще се грижи за повишената сигурност на сърфирането в уеб с платения браузър на Google, като ще следи особено внимателно за изтичането на данни.
Заедно с тази иновация Google вгражда допълнителни политики за сигурност в Chrome Enterprise Premium и улеснява системните администратори да ги конфигурират. Добавени са също функции за съставяне на отчети и предаването им към системните администратори.
Прочетете още: ДЕН НА КОМПЮТЪРНАТА СИГУРНОСТ – 30 НОЕМВРИ >>>>
Платеният Chrome освен всичко друго има и антивирусен компонент – в него е вградена функция за проверка на файлове и архиви за скрит в тях зловреден софтуер. Списъкът с функции включва също динамично филтриране на URL адреси и категоризиране на сайтове.
Технология за контрол на достъпа, съобразен с контекста, ще се грижи за повишената сигурност на сърфирането в уеб с платения браузър Chrome
Засега не е ясно как потребителите ще реагират на появата на платен браузър от лидера на пазара. На глобалната сцена Chrome заема 65% дял срещу 18,55% за най-близкия му конкурент Apple Safari, по данни на StatCounter за март 2024 г.
Google не принуждава компаниите да надграждат до платена версия на Chrome. Те все още могат да използват безплатната версия на браузъра, особено като се има предвид, че в ерата на ежедневни кибератаки много компании са внедрили специализирани системи за информационна сигурност, които контролират, наред с други неща, сърфирането на служителите в мрежата.
