Най-големите цифрови тенденции за 2024 г. според експертите
Дата: 19.02.2024
Генеративното изживяване на Google за търсене, данни от първа страна, икономически предизвикателства и разбира се AI… наградената агенция The SEO Works разкрива какво да очакваме от дигиталния свят през 2024 г.!
Миналата година глобалните разходи за дигитална реклама достигнаха над £325 милиарда – което представлява почти 60% от всички маркетингови разходи. Въпросът вече не е „ще дигиталното ще доминира маркетинга?“, а „как ще изглежда бъдещият растеж на дигиталния свят“?
С непрекъснато възникващи нови технологии, подходи и възможности, никога не е имало по-вълнуващо време да бъдеш в дигитално пространство. Но това вълнение идва с предизвикателства.
С началото на 2024 г. най-старшите експерти от агенцията за дигитален маркетинг The SEO Works разглеждат основните тенденции от миналата година и какво можете да очаквате от тази в „2024 в цифровите технологии“.
Изпълнителният директор Бен Фостър започва, като разглежда колко важна беше 2023 г. за AI и как по-нататъшният напредък ще оформи следващата година. Той казва:
За тези, които все още не са го използвали, 2024 г. трябва да е годината, в която ще започнете да потапяте пръста си във водата или ще бъдете изоставени. Но имайте предвид: докато тази технология може да направи нещата по-бързи или по-ефективни, тя също така изисква повече внимание и фокус върху качеството.
Google’s Search Generative Experience е основното заглавие на ръководителя на SEO Пол Френд. Той казва, че „както при повечето големи промени в пейзажа на търсенето, няма време като настоящето да започнете да измервате вероятното въздействие на SGE върху органичния трафик на вашите клиенти и съответно да разработите тактики.
Предишна публикация: БЪДЕЩЕТО НА ИНФЛУЕНСЪРИТЕ >>>>
Ако вашата SEO стратегия вече се фокусира върху създаването на съдържание на Subject Matter Expert (SME) и показването на EEAT (опит, експертиза, авторитет и доверие) с вашите потребители, потенциално сте в добра форма за пълномащабното внедряване на SGE през 2024 г.“
В света на PPC, потенциално изместване на статуквото е това, което вижда ръководителят на PPC Катрин Пиърсън. „Рекламни услуги като TikTok и Amazon ще предизвикат много повече рекламните гиганти Google и Meta през 2024 г., тъй като тяхната популярност расте и потребителското намерение се увеличава. Освен това мисля, че услугите за стрийминг като Disney+, Hulu и Netflix ще прегърнат своя дял от рекламния пазар тази година в голяма степен.“
Ръководителят на уеб отдела, Греъм Джоунс, мисли за добавена реалност, AI и машинно обучение:
Интегрирането на разширената реалност в уеб пътуването на потребителя ще помогне за създаването на по-ангажиращи, завладяващи потребителски изживявания. Заедно с това въздействието на AI и ML върху уеб разработката и технологичния сектор като цяло със сигурност ще се задълбочи. Можем да очакваме да видим повишения на ефективността, производителността и точността там, където има значение, в ключови области като здравеопазване (за диагностика и персонализиране), финанси (анализ и оценка на риска) и производство (услуги, контрол на качеството).
И накрая, как изглежда 2024 г. в света на новия бизнес? Клиентите, повече от всякога, ще искат да извлекат максимума от разходите си поради икономически затруднения, според директора по продажбите Алекс Хил.
Потенциалните нови клиенти наистина ще искат да увеличат максимално пълната стойност и ROI, които получават за своите дигитални разходи, и това е правилно. Във връзка с това, аз също мисля, че много фирми ще проучат CRO подобрения на своите уебсайтове, отново с цел да стимулират по-добър UX и процент на реализация.
С всички тези прозрения и много повече, статията е идеалният начин за търговците да започнат новата година. Започваме януари информирани, подготвени и оборудвани, за да се възползваме от възможностите, които дигиталните притежават, и да имаме най-добрата година през 2024 г.