Съдействие при изготвяне на технически паспорт на сгради в Бургас
Понятието технически паспорт влезе в речниците на българите още с приемането на страната ни като членка в ЕС на 01.01.2007г. С присъединяването на държавата, към нея бяха отправени изисквания и списък с определени критерии, които да покрие, за да бъде равноправен член с приравнени предлагани условия за живеене на своите граждани, в съпоставимост с условията, в които живеят гражданите от останалите страни членки. От България се изисква да се съставят Технически паспорти, които са вид досие на сградите и подробно описват нейните технически и конструктивни характеристики, нейното текущо състояние, минали ремонтни дейности и обслужвания през които е преминала или са се състояли само на части от нея.
Как се издава Технически паспорт на сграда?
Техническият паспорт на съществуващ строеж се издава въз основа на резултати получени от извършени обследвания. Полезно е да знаете, че платформа 151.bg може да съдейства за издаването на Технически паспорт и за извършването на тези обследвания. Оформяме оценка от получените резултати от обследванията и изготвяме експертен доклад, на базата на който се издава паспорта. Освен установяване на дефектите по сградата, докладът завършва с препоръки за всяка една част от сградата, след изпълнението на който, ще преведем сградата в отговарящ вид на действащите нормативи в страната.
За съставяне на Технически паспорт Бургас за нови строежи можем да представим отново всичко нужно! В това число проекти по отделните части, актове по време на строителството, сертификати и декларации за съответствие на вложените материали. За нови строителства, има възможност да се издаде паспорт за всеки един последователен етап от строежа. След въвеждането му в експлоатация всички тези документи се събират в едно и оформят официалният паспорт на сградата.
Какво ще стане, ако сградата няма издаден Технически паспорт?
Ако собствениците в дадена сграда не спазят срока, определен от „Националната стратегия по енергийна ефективност” и според Наредба № 5 на МРРБ, за тях ще последват глоби от 100 до 300лв., съгласно член 232 (9) от ЗУТ. За юридически лица глобата ще е от 1 000 до 10 000лв., съгласно член 237 (1) т.16. В последствие на това, собствениците на сгради, които не са се снабдили с такъв паспорт, няма да могат да се продават или отдават под наем жилищата си.
Наличността на Технически паспорт ще се изисква при всяко започване на нов ремонт с реконструктивна цел, при смяна на предназначение и преустройство на помещения и за всички останали основни и по- малки видове ремонти дейности.
Технически паспорт няма да се изисква единствено за временни строежи, постройки с допълващо застрояване и за сгради без траен устройствен статут.
Често задавани въпроси
Технически паспорт на сгради
Предстоящата паспортизация на сградата, в която живеете може да премине много по-лесно с помощта на специалистите от 151®. Ние предлагаме много изгодни решения и плавно и бързо преминаване през всички процедури.
Какви обследвания са нужни, за да се издаде Технически паспорт
За създаването на Технически паспорт е нужно да се премине през Енергийно и Конструктивно обследване на сградата. Да се изготви 3Д лазерна скица и да се провери състоянието на всички инсталации по обекта. Чрез 151® можете лесно да намерите специалисти във всички тези области и с това да съкратите целия този тромав и бавен процес.
С какво 151® може да допринесе при създаването на Технически паспорт
151® е професионална организация, която може да извърши абсолютно всички процедури, налагащи се според законите за създаване на Технически паспорт. Ще Ви предоставим професионален доклад след всички наши извършени процедури, с помощта на който, само можете да се сдобиете с Технически паспорт.

