Изготвяне на технически паспорт на сгради Благоевград
Малцина са запознати с понятието Технически паспорт, който навлезе в речниците ни преди няколко години. Тук ще Ви обясним всичко за значението и целта му. Въведено беше от Националната стратегия за енергийна ефективност и Националната жилищна стратегия. В тях се предвижда всички сгради (обществени, държавни и части) да бъдат снабдени с Технически паспорт. По този начин ще се проследи състоянието и ще се даде цялостен поглед над конструктивната и енергийна годност на сградите, особено на панелните блокове, строени преди повече от половин век. Целта на тези Технически паспорти е да наложат извършване на професионални обследвания, които да оценят текущото състояние на обектите и да направят разпореждане за нужните мерки, които трябва да се вземат за укрепването и обезопасяването им.
Кои сгради трябва да притежават Технически паспорт?
Националната жилищна стратегия наложи, преди няколко години конкретно на държавните и общински сгради да бъде издаден Технически паспорт. Заплащането за издаването е удържано от Държавният или съответният Общински бюджет, в който е установено седалището на сградата, тоест Поръчителят и този който заплаща са един и същ. Към този момент, Стратегията е насочила усилията си към частните собственици и съответно на тях им се налага да заплатят за нужните обследвания и да се погрижат да съберат нужната документация. След 2022г Технически паспорти ще се изискват от всички построени и в момента строящи се сгради (от първа до пета категория), от всички търговски обекти (магазини, заведения, салони за красота, лекарски и стоматологични кабинети, офиси, кантори и т.н.), от всички индустриалните обекти (цехове, сервизи, работилници, складове и т.н.) и от всички линейните обекти (външни ВиК връзки, външни ел. кабели, трафопостове, топлопроводи и т.н.)
Технически паспорт за новостроящи сгради. Особености
Процедурата по издаване на Технически паспорт за сгради, които се строят в момента е максимално улеснена. Нужни са буквално два пъти по- малко документи, защото на практика няма как да се изискват нотариални актове от всеки отделен собственик. Документите се предават от фирмата завършила проекта, тоест от едно лице, не от няколко собственика (както е в блоковете, например) и това прави процеса сравнително по- бърз. Има възможност дори да се издадат няколко паспорта, като всеки се оформя от отделните етапи от строителната дейност. При финализиране на проекта, тези поетапни паспорти се представят пред Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК), събират се заедно и оформят крайният вид на паспорта.
Често задавани въпроси
Технически паспорт на сгради
Предстоящата паспортизация на сградата, в която живеете може да премине много по-лесно с помощта на специалистите от 151®. Ние предлагаме много изгодни решения и плавно и бързо преминаване през всички процедури.
Какви обследвания са нужни, за да се издаде Технически паспорт
За създаването на Технически паспорт е нужно да се премине през Енергийно и Конструктивно обследване на сградата. Да се изготви 3Д лазерна скица и да се провери състоянието на всички инсталации по обекта. Чрез 151® можете лесно да намерите специалисти във всички тези области и с това да съкратите целия този тромав и бавен процес.
С какво 151® може да допринесе при създаването на Технически паспорт
151® е професионална организация, която може да извърши абсолютно всички процедури, налагащи се според законите за създаване на Технически паспорт. Ще Ви предоставим професионален доклад след всички наши извършени процедури, с помощта на който, само можете да се сдобиете с Технически паспорт.

