Какво означават новите рекламни формати на YouTube Shorts за марките?

Дата: 19.10.2023
Съдържание:
Откакто миналата година Google представи реклами в YouTube Shorts, марките разработват иновативни начини за повишаване на ефективността на своите кампании за директен отговор, като използват завладяващи вертикални видео реклами в кампаниите си за приложения, за да увеличат органичното си съдържание в Shorts. Това е само началото. Защото популярността на Shorts е толкова експлозивна, че много лидери на марки, включително клиенти на моята собствена агенция за маркетинг на представянето Pixated, вече питат Google какво следва за краткото видео, което изглежда ще им помогне да получат по-голяма видимост от всякога сред аудиторията си. И YouTube отговори – с нови рекламни формати за Shorts, включително видеореклами с обхват и реклами с разширен обхват за средата за подаване на информация.
През цялото време Shorts набира скорост
През 2022 г. той генерира 50 млрд. гледания дневно, а броят на създадените канали се е увеличил с 80%. И макар че не всичко това е повод за празнуване – в крайна сметка през първото тримесечие на 2023 г. приходите от реклама в YouTube са намалели с 3% в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. – рекламодателите в платформата ги очакват вълнуващи и потенциално проспериращи времена, тъй като вече могат да получат достъп до инвентара на Shorts чрез ориентирани към ефективността рекламни формати като кампании за инсталиране на приложения,
Performance Max и кампании за видео действия
Shorts може да ви помогне да увеличите максимално обхвата си Тенденциите в Youtube, особено Youtube Shorts, оформят бъдещето на видео маркетинга. Мнозина вече изтъкват YouTube Shorts като мястото, където поп културата среща себеизразяването. Важно е да се помни, че когато зрителите се обръщат към Shorts, те вече са в настроение за открития, което създава идеална среда за рекламодателите да достигнат до нови аудитории. Именно с оглед на това Google наскоро разшири Shorts в кампаниите за видео действия, които използват изкуствения интелект на Google, за да оптимизират комбинацията от реклами, като същевременно увеличават обхвата и ефективността на марките в YouTube.
Освен това към тези кампании бяха добавени видеореклами infeed, което дава на марките повече от всякога възможности да се свързват с аудиторията си в платформата. Сега рекламодателите могат просто да качат вертикален видеоклип с дължина до 1 минута заедно с другите си активи. Естествено някои марки предпочитат хоризонтални творби – за щастие инструментите за настройка на кампаниите в YouTube включват дори функции, задвижвани от изкуствен интелект, които автоматично адаптират и оптимизират видеото за вертикален екран.
Късите клипове дават възможност на марките да се появяват до най-популярното съдържание
Чрез YouTube Select рекламодателите и преди можеха да избират между пакети от съдържание, подбрано от YouTube, като обграждат рекламите си с най-популярното съдържание в платформата, и то в подходяща за марката среда.
Сега същата технология се прилага и в Shorts, като дава възможност на марките да достигнат до 1,5 млрд. потребители месечно на платформата за кратки видеоклипове. По този начин рекламите вече могат да се появяват заедно с най-подходящите видеоклипове в каналите на зрителите на Shorts, като поддържат марката в центъра на вниманието, докато потребителите скролват.
Освен това, с новата първа позиция в Shorts, която беше пилотно въведена в YouTube Select, рекламодателите могат да пробият още преди началото на сесията за гледане. Когато потребителят отвори Shorts и започне да гледа, рекламата на компанията ще бъде една от първите, които ще види, което ще помогне на марката да направи силно първо впечатление в една вече силно завладяваща среда.
Сега рекламодателите могат да повишат осведомеността за марката повече от всякога
Shorts стимулира ангажираността и откриването на марката и перфектно допълва традиционните видеоклипове с по-дълъг формат на YouTube. Потребителите вече преминават безпроблемно между двете и все повече посочват YouTube като любимото си място за гледане на съдържание от създатели, както дълго, така и кратко.
Така че, ако дадена марка може да се възползва от потенциала на YouTube за собствените си кампании за повишаване на осведомеността, тя има шанса да предаде творческите си послания на все по-разширяваща се и все по-разнообразна аудитория, като не само запази своята актуалност и подхрани отношенията си със зрителите, но дори потенциално изпревари конкуренцията и използва новите рекламни формати на Shorts, за да увеличи обхвата и видимостта си.
