Изкуствен интелект и творчески маркетинг

Дата: 22.09.2023
Съдържание:
Новините за ChatGPT и въвеждането на софтуер с изкуствен интелект в множество приложения, включително Snapchat, Buffer, Notion, Canva, TikTok, CapCut и други, разтърсиха дигиталния свят. Но какво означава това за тези от нас, които работят в областта на цифровия маркетинг, как може да бъде полезно и трябва ли да се притесняваме?
Какво става с ChatGPT?
Истината е, че ChatGPT няма да изчезне скоро, а само ще се разширява. OpenAI стартира плъгини за ChatGPT, които разширяват функционалността на бота, като му предоставят достъп до източници на знания и бази данни на трети страни, включително и до интернет. Новите актуализации, които се пускат, ще включват „мултимодален“ модел, което означава, че той може да приема различни входни данни под формата на текст и изображения.
Според Euronews тя ще може да генерира надписи и да предоставя отговори чрез анализ на компонентите на изображенията. Новата система на OpenAI ще може да преминава и различни стандартизирани тестове. Предишните версии на технологията не можеха да издържат такива неща като юридически изпити за адвокатската колегия и не се представяха толкова добре на по-сложни тестове, особено по математика. Според OpenAI GPT-4 има потенциала да постигне резултати, които да са сред първите 10 процента от учениците в САЩ, които полагат унифициран изпит за адвокати.
Полезността на ИИ обаче, разбира се, се простира отвъд полагането на тестове и писането на есета. Според Digital Agency Network изкуственият интелект имитира човешкия ум, за да взема решения и да функционира. В резултат на това той помага на маркетинговите екипи да създават ефективни маркетингови планове и работни процеси. ИИ в цифровия маркетинг се нуждае от данни, за да изпълнява задълженията си за компаниите в рамките на модели, изградени от алгоритми. Суровият материал на алгоритмите и моделите на изкуствения интелект са данните, поради което събирането на данни е гореща тема в днешния бизнес свят!

Копирайтинг
Много копирайтъри наскоро изразиха ужаса си след като разбраха, че ChatGPT е повече от способен да върши тяхната работа. Макар че в статиите, изготвени от изкуствен интелект, липсва част от човешката атмосфера и индивидуалност, с които хората естествено изпълват разработките си, впечатляващата сила на този инструмент беше достатъчна, за да ги шокира. Според много от засегнатите: „Той (ChatGPT) е склонен към многословност и повторяемост, а малки промени във формулировката на въпроса могат да бъдат разликата между невероятен отговор и никакъв отговор. Колкото повече го използваме обаче, толкова по-добър ще става.“
Това повдига въпроса дали ИИ някога ще бъде в състояние да овладее креативността. Много копирайтъри бързо ще подчертаят необходимостта от човешко докосване във всяко писане – и ние бихме се съгласили (макар че изобщо не сме пристрастни). Както всички добри автори знаят, изкуственият интелект просто не може да резонира с клиентите така, както хората! Твърдо вярваме, че намирането на средно положение винаги е по-добро. Позволете на ИИ да поеме скучната ви администрация или дори го използвайте като начин да излекувате писателския си блокаж!
Дизайн
Едно от основните постижения на развитието на изкуствения интелект е опростяването на инструментите за проектиране, което позволява на дизайнерите да реализират концепции с по-голяма скорост и ефективност. Напоследък изображенията с изкуствен интелект стават популярни заради своята детайлност и артистичност. От ареста на Доналд Тръмп до вирусния художник с изкуствен интелект от TikTok – изображенията, генерирани от изкуствен интелект, са меко казано впечатляващи.
Снимката на папата с пухено яке, направена от изкуствен интелект, донякъде разби интернет. Фактът, че толкова много хора повярваха, че изображението е истинско, подчертава силата на ИИ при създаването на съдържание, подобно на човешкото. Изображението доказа как синтетичните медии могат да оформят възприятията ни за реалността и за някои това беше много тревожно.
Въпреки това, когато става въпрос за цифров маркетинг, ИИ си остава нищо повече от експертен инструмент. Специалистите са категорични: „…Докато оригиналното изкуство, генерирано от ИИ, може би не е твърде далеч, то творчеството, генерирано от ИИ, е много по-трудно постижимо.“ Можем ли изкуствено да кодираме и приложим разхвърляния, органичен, хаотичен процес на творчеството?

Влиятели
Виртуалните инфлуенсъри съществуват от няколко години и са известни с това, че работят с огромни марки и човешки модели, включително Лил Микела, самоопределяща се като „19-годишен робот, живеещ в Лос Анджелис“, която е работила със супермодела Бела Хадид и Калвин Клайн. Виртуалният инфлуенсър Нунури е работил и с марката за грижа за кожата на Ким Кардашиян Skkn и луксозната модна къща Dior. Използването на виртуални модели и инфлуенсъри е високо ценено от марките, които се стремят да демонстрират своята модерност и да докажат, че са в унисон с новите технологии.
Въпреки това виртуалните инфлуенсъри се контролират предимно от човек, като се поддържа границата между човешкото и виртуалното. С нарастващото развитие на ChatGPT и достъпа до знания тези граници могат да станат все по-размити. Засега за повечето онлайн аудитории е лесно да разграничат реалните от синтетичните хора в интернет. Много маркетолози обаче смятат, че това скоро ще се промени, тъй като изкуственият интелект дава възможност на виртуалните инфлуенсъри да станат по-реалистични и автономни.
Около виртуалните инфлуенсъри има много спорове, особено около тези, които печелят от маргинализирани групи. Използването на изкуствен интелект в дигиталния маркетинг потенциално би могло да премахне необходимостта някой да „управлява“ виртуален инфлуенсър, но може ли да се вярва, че изкуственият интелект разбира социалната етика? Много хора вече изразяват загриженост за това как многообразието на CGI ще бъде използвано от марките, за да се избегне ангажиментът към истинско многообразие. Те питат: ,,Защо да репликирате истинска цветнокожа жена, когато можете да имате фалшива, за която можете да контролирате напълно всичко?“
Основни изводи
Спокойно може да се каже, че изкуственият интелект вече трансформира начина, по който правим нещата, а консенсусът е, че изкуственият интелект ще продължи да става все по-усъвършенстван и ефективен. Ще стане донякъде невъзможно да го избегнем като част от нашето работно ежедневие, но това не означава, че ИИ може да върши ежедневната ни работа по-добре от нас. По-голямата прогноза за бъдещето на ИИ е, че той ще се превърне в стандартен инструмент за маркетолозите в почти всяка индустриална област.
