Бъдещето на инфлуенсърите

Дата: 14.11.2023
Съдържание:
Терминът „инфлуенсър“ е противоречив, дори сред тези, които сами са инфлуенсъри. Въпреки това, прогнозите са, че през 2023 г. стойността на тази индустрия ще бъде 21,1 млрд. долара. При положение че съдържанието на инфлуенсърите се консумира 13,2 пъти повече от съдържанието на традиционните медии и марки, защо инфлуенсърите не се гордеят с постиженията си? Какво следва за това развиващо се пространство?
Самият термин има дълга история, започваща от астрологията и стигаща до традиционните знаменитости, блогъри, влогъри и др. В днешно време да бъдеш инфлуенсър е свързано с доста критики. Интригуващо е да се замислим накъде ще тръгне етикетът „инфлуенсър“. Трябва ли инфлуенсърите да приемат факта, че са изградили последователи и са станали разпознаваеми от марките като мощна маркетингова сила? И как ще продължи да се развива тази титла? Ще бъдат ли инфлуенсърите известни като „трендъри“ или „лайфстайл редактори“?
От насищане на продажбите към еволюция на ангажираността: магията на общността и разговора
Но силата на инфлуенсърите се крие в много повече от често приеманата задача да промотират единствено продукти в социалните медии. Някои твърдят, че вместо да разглеждаме насищането на индустрията като разрушително, трябва да го разглеждаме като еволюция. Фокусът се е изместил от това да се продават единствено продукти към изграждането на общности, а в основата на общностите – разговорите.
Въпреки че понякога социалните медии могат да се разглеждат като повърхностни и цифрови, в основата им е насърчаването на човешкото взаимодействие, смислените разговори и намирането на съмишленици. Само погледнете видни личности като Александрия Окасио-Кортес – най-младата жена, която някога е била член на Конгреса на САЩ, с 8,5 милиона последователи в Инстаграм, или г-жа Хинч, известна като „Кралицата на чистотата“, с 4,7 милиона последователи. Тези инфлуенсъри, макар и да използват платформата си за различни теми, са примери за широтата на случващите се разговори и са фигури, които имат силата да изграждат джобове от съмишленици в социалните мрежи, да оформят дискусии и да ангажират аудиторията си, независимо каква е тя.
Интересно е, че сега има припокриване между „знаменитост“ и „инфлуенсър“ Агенциите за инфлуенсър маркетинг бързо се разрастват, а инфлуенсърите навлизат в пространството на знаменитостите, като украсяват червените килими, появяват се във филми и списания и дори участват в любими на феновете телевизионни предавания като „Strictly Come Dancing“. Това ви кара да се запитате: „Обърнаха ли се нещата? Ще трябва ли традиционните знаменитости да преминат в сферата на влиятелните личности, за да останат актуални?

Присъединяването на AI инфлуенсърите
А още по-далеч от хоризонта? Ами, инфлуенсърите може просто да се превърнат в свои собствени марки. Инфлуенсъри като Моли Мей вече засенчиха марките, с които първоначално са работили. Те са изградили свои собствени империи, снабдени със служители и вероятно дори акционери с влияние. Кой знае, може дори да привлекат вниманието на медийни групи, които искат да придобият техните влиятелни марки.
И още повече за бъдещето на сегашната кохорта – те вероятно ще играят роля във възпитанието на следващото поколение дигитални таланти. Възможно е да станем свидетели на увеличаване на броя на инфлуенсърите, които се превръщат в инфлуенсъри-агенти, възпитават млади инфлуенсъри и предават уменията си на протежета. Освен това със съзряването на връзките и браковете на високопоставени инфлуенсъри ще станем свидетели на появата на „наследени“. Помислете за синовете и дъщерите на Zoella и PointlessBlog, които ще продължат наследството с напътствията на обширните последователи на своите родители. Тези съвременни медийни династии ще притежават значителна социална власт.
И все още не сме споменали изкуствения интелект. Виртуалните инфлуенсъри с ИИ или тези с CGI, както понякога ги наричат, са измислени компютърно генерирани „хора“, които притежават подобни на човешките характеристики, черти и характери. Вземете например Лил Микела, която има 2,7 милиона последователи в Instagram.
Те се превръщат в сила, с която трябва да се съобразяват в индустрията за маркетинг на влиятелни личности, като всяка седмица в Instagram се появяват нови. Брандовете също се качват на борда, желаейки да си сътрудничат с тези футуристични маркетингови инструменти. Виртуалните инфлуенсъри дават на марките по-голям контрол върху сътрудничеството, тъй като всякакви грешки или промени могат лесно да бъдат отстранени в рамките на няколко минути.
Излизане от системата: последният хаштаг
И така, какво мислите? Какво предстои на тази постоянно развиваща се индустрия? Бъдещето е динамично и изпълнено с възможности. Тъй като инфлуенсърите преминават от промотиране на продукти към изграждане на общности и разговори, традиционните граници на знаменитостите се размиват. Сега те се превръщат в свои собствени марки, инфлуенсърите с изкуствен интелект правят вълни и се появява нова ера на „наследени инфлуенсъри“. Едно нещо остава сигурно: инфлуенсърите ще продължат да влияят на начина, по който се свързваме, разговаряме и продаваме през следващите години.
