Защо е препоръчително сградата да притежава технически паспорт?
В “Националната стратегия по енергийна ефективност” е заложен план, който определя, че до началото на 2022г всички собствениците (без значение държавни, общински или частни) са задължени да направят Технически паспорт на сградата, в която се намира собствеността им. След този срок продаването или отдаването под наем на обекти от сгради без Технически паспорт ще бъде невъзможно. След 2022г се забранява и извършването на реконструктивни ремонти на сгради, които не са се снабдили с такъв тип паспорт. Солена глоба чака собствениците, които не са издали паспорт на сградата, след изтичане на срока определен в Наредбата (2022г). След този период, кмета на всяка Община има право да наложи възлагане на съставянето на такива паспорти за сградите, за сметка на нейните собственици. Възлагането ще премине по наказателна процедура по реда на Гражданският процесуален кодекс (ГПК)
Как се издава технически паспорт на сграда в София?
Важно е да се спомене, че отделните апартаменти в един блок не могат да си издадат индивидуален паспорт. Паспорта е само един и се издава на името на цялата сграда. В паспорта влизат документите на всички собственици на апартаментите плюс определени конструктивни обследвания. Цялата тази документация се събира в едно и оформя паспорта на сградата. От отделните собственици се изисква да предоставят удостоверение от кадастър, нотариален акт и актуална скица на апартамента. Общо от сградата се изисква проектна документация, акт образец номер 15 и извършени актуални обследвания. Тук можете да се възползвате от помощта на 151® да изготви тази финална част от документация. Обследванията, които са необходими и които извършваме са конструктивно обследване, енергийно обследване, 3Д лазерно сканиране и обследване на инсталациите. Резултатите и препоръките по всички части и видове инсталации оформяме и описваме в доклад. Докладът задължително включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежа в експлоатация. Предоставяме завереното копие на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК) от където можете след това да вземете паспорта на сградата.
Често задавани въпроси
Технически паспорт на сгради
Предстоящата паспортизация на сградата, в която живеете може да премине много по-лесно с помощта на специалистите от 151®. Ние предлагаме много изгодни решения и плавно и бързо преминаване през всички процедури.
Какви обследвания са нужни, за да се издаде Технически паспорт
За създаването на Технически паспорт е нужно да се премине през Енергийно и Конструктивно обследване на сградата. Да се изготви 3Д лазерна скица и да се провери състоянието на всички инсталации по обекта. Чрез 151® можете лесно да намерите специалисти във всички тези области и с това да съкратите целия този тромав и бавен процес.
С какво 151® може да допринесе при създаването на Технически паспорт
151® е професионална организация, която може да извърши абсолютно всички процедури, налагащи се според законите за създаване на Технически паспорт. Ще Ви предоставим професионален доклад след всички наши извършени процедури, с помощта на който, само можете да се сдобиете с Технически паспорт.