Възходът на съдържанието, генерирано от потребителите: Какво е UGC и защо е важно?

Дата: 23.10.2023
Съдържание:
За никого не е тайна, че генерираното от потребителите съдържание (UGC) завладя социалните медии. Този ефективен стил на съдържание е абсолютно навсякъде – от естетически приятни публикации в Instagram до автентични отзиви в TikTok.
Kакво е UGC?
Накратко, UGC се отнася до всяка форма на съдържание, като например снимки или видеоклипове, което е създадено (и често споделяно) от потребителите, а не от самата марка. Това без съмнение доведе до революция в начина, по който фирмите взаимодействат със своята аудитория. За разлика от преди няколко години, когато социалните медии бяха съсредоточени върху силно редактирани, безпроблемно „перфектни“ публикации, UGC се фокусира върху автентичността и прозрачността. Той трансформира традиционните маркетингови стратегии, позволявайки на предприятията да изграждат доверие и да създават значими взаимоотношения.
В тази статия ще разгледаме всички причини, поради които фирмите трябва да използват добре UGC, и как могат да използват силата му, за да стимулират растежа и да изградят силно присъствие на марката.
Защо марките трябва да използват UGC?
1. Доверие, прозрачност и автентичност: Днешните потребители (по-специално поколението Z) са все по-скептични към онлайн рекламата. Неотдавнашно проучване показа, че 70% от купувачите вярват, че е по-достоверно, когато други клиенти споделят личния си опит, а ОГРОМНИТЕ 92% слушат познати за препоръки за продукти или услуги.
Както вероятно вече знаете, социалните медии промениха начина, по който се разпространява информацията. Ако добавим и UGC, обхватът ще се увеличи още повече. Когато клиентите или създателите споделят своите преживявания, техните приятели и последователи се запознават с продукта, като по този начин органично увеличават познаваемостта на марката. Освен това, по-специално в TikTok, UGC често е по-вероятно да стане вирусен поради своята относителност (осигурявайки на бизнеса БЕЗПЛАТНА експозиция).
2. По-добра ангажираност: Чрез повторното публикуване на UGC марките могат също така да подобрят степента си на ангажираност. Това се случва особено, когато в изображението има добре познато лице. Възможно е да е влиятелен човек, блогър или знаменитост.
3. Ценова ефективност: Не само че UGC е много привлекателен, но може да бъде и изключително рентабилен за бизнеса. Докато създаването на висококачествено, оригинално съдържание обикновено изисква значителни инвестиции на време, усилия и финансови ресурси, UGC често позволява на марките да използват безплатно съдържание от своите клиенти. Друг вариант е да подарите продукт на опитен създател в замяна на свежи и ангажиращи материали.
4. Ценни прозрения и обратна връзка с клиентите: UGC служи не само като мощен маркетингов инструмент, но и предлага ценни прозрения за предпочитанията, нуждите и болките на клиентите. Това съдържание позволява на марките да придобият по-дълбоко разбиране за целевата си аудитория, да идентифицират нововъзникващи тенденции и да вземат решения, основани на данни. Чрез активен мониторинг и ангажиране с UGC предприятията могат да събират обратна връзка, да решават проблемите на клиентите и непрекъснато да подобряват своите продукти и услуги.

Tоп съвети за UGC за марките
Поискайте разрешение и посочете създателя: Преди да използвате чуждо съдържание, винаги трябва да поискате съгласие. Това е така, защото създателят държи всички права върху снимката или видеоклипа и ако не го направи, това може сериозно да навреди на вашата марка.
След като сте получили разрешение, не забравяйте да посочите потребителя. Това ще помогне за изграждането на положителни взаимоотношения между марката и потребителите, което в крайна сметка ще насърчи повече UGC. Това има и допълнителното предимство да позволи на последователите да проверят дали съдържанието е дошло от място извън вашата компания, което изгражда още по-голямо доверие.
Знайте какво съдържание търсите: Въпреки че има хиляди (всъщност милиони) създатели на съдържание, не всички от тях ще бъдат подходящи за вашата марка. За да съберете ефективно UGC, което ще бъде от полза за вашия бизнес, опитайте да установите няколко лесни правила за тези, които желаят да създадат някакво съдържание или да ви маркират в публикациите си. Например изображенията трябва да са с високо качество, с малко или никакво претрупано пространство на заден план.
Създаване на марков хаштаг: Марков хаштаг е такъв, който е уникален за вашата марка или бизнес. Те могат да бъдат името на вашата компания, продукти, кампании или лозунги и в идеалния случай трябва да са кратки и запомнящи се. Независимо дали имате малък или голям бизнес, тези хаштагове са чудесен начин за повишаване на осведомеността, изграждане на идентичност на марката и, разбира се, насърчаване на UGC.
Предложете стимули за хората, които споделят съдържание: Ако не сте в състояние да платите на квалифициран създател или се затруднявате да събирате UGC от потребителите на социалните медии, опитайте да предложите на клиентите си стимул. Просто ги помолете да ви отбелязват в публикациите си или да използват вашия брандиран хаштаг, за да имат шанс да спечелят безплатен продукт, карта за подарък или ексклузивен код за отстъпка.
Заключително обсъждане
Както при всяка добра маркетингова стратегия, най-добрият начин да постигнете успех с генерираното от потребители съдържание е да обърнете внимание на аудиторията си и да разработите най-ефективния план за марката. На кои видове UGC вашата аудитория реагира най-добре? Как можете да направите участието възможно най-просто? Кои платформи са най-подходящи за рекламиране на UGC? Тези отговори винаги ще варират в зависимост от вашия бизнес, продукти/услуги и, разбира се, целевата ви аудитория. Ето защо пазарните проучвания, A/B тестовете и планирането на стратегията винаги са от ключово значение!