Каква е връзката между консуматорството и рециклирането на отпадъци?
Дата: 18.09.2023
Съдържание:
Генерирането на отпадъци е нещо повече от това да не знаете как да използвате повторно или да рециклирате, тъй като то се причинява ежедневно от хората. Дори и да сте запален рециклиращ потребител, има вероятност да можете да направите още нещо, за да намалите количеството, което купувате и в крайна сметка изхвърляте. Все повече хора започват да се питат каква е връзката между тяхното консуматорство и генерирането на отпадъци.
Съществува много тясна връзка между консуматорството и генерирането на отпадъци. Като цяло живеем в общество, в което купуването на вещи се основава на това, което „искате“, а не на това, от което „се нуждаете“. Това води до масово купуване, до преждевременна замяна на вещи, което означава, че те попадат на сметището.
Но когато става въпрос за планетата, всяка частица помага поради огромното отрицателно въздействие на консуматорството върху околната среда. Затова прочетете, за да научите как консуматорството води до отпадъци и може би ще успеем заедно да направим тези първи стъпки в изучаването на отговорното пазаруване!
Консуматорството е игра на продажби, а рециклирането на отпадъци – не!
Компаниите знаят, че техните потребители (в повечето случаи) използват разполагаемия си доход за техните продукти. Естествено, тези компании искат потребителите им да правят чести покупки, така че да реализират най-голяма печалба. Това води до това, че компаниите умишлено проектират продуктите си така, че да се развалят след определен период от време, така че клиентите им да трябва да се връщат отново.
Добър пример за тази търговска игра са пералните и сушилните машини. Само преди няколко десетилетия пералните/сушилните машини са били проектирани с цел да бъдат дълготрайни и да удовлетворяват клиента в продължение на години. Днес, макар че може да се използва същата търговска игра, пералните/сушилните машини са проектирани с идеята, че потребителите се нуждаят от този артикул. Това означава, че ако тя се повреди, те трябва да се върнат и да купят нова. Дружествата умишлено проектират своите продукти така, че да започнат да се развалят след определен период от време (често 5-10 години), за да могат клиентите им да се върнат отново. тези продукти след това се озовават на сметищата и оказват пряко въздействие върху генерирането на отпадъци – всичко това с цел реализиране на по-голяма печалба.
Консуматорството до голяма степен се основава на евтини цени за максимална печалба
Идеята на консуматорството е, че колкото по-евтин е продуктът, толкова повече хора ще го купуват, което води до максимална печалба за компанията. Ето защо виждаме големи компании да продават стоки на по-ниска цена, отколкото нещо със същата стойност, но ръчно изработено от местен бизнес. Големите компании, които са широко разпространени, знаят, че ще достигнат до повече хора, така че могат да таксуват по-малко и да привлекат повече купувачи.
Друг ключов фактор за тази формула на консуматорството е, че компаниите знаят, че създаването на продукти от рециклирани материали е по-скъпо, отколкото създаването на продукти от първични ресурси.
Купуване на стоки за удобство, които генерират отпадъци
Удобните предмети, като пластмасови бутилки за вода и чаши за кафе за еднократна употреба, създават множество тонове отпадъци всяка година. Потребителите искат лесни за употреба продукти, които могат да закупят и да не съхраняват никъде, като оставят тези продукти за еднократна употреба на боклука, за да отидат на вече препълнените сметища.
Имайки предвид това, компаниите създават продукти, които са предназначени за еднократна употреба, което кара клиентите им да се връщат за още.
Ако се откажем от тази игра на продажби и намерим начини да купуваме продукти за удобство, използвайки предмети, които не са за еднократна употреба (като чаши и торбички за многократна употреба), не само ще намалим генерирането на отпадъци, но и ще променим играта на консуматорството и компаниите ще започнат да инвестират в създаването на продукти за многократна употреба.
Наред с хранителните продукти за еднократна употреба, пластмасовите торбички за еднократна употреба или контейнерите за съхранение също допринасят значително за генерирането на отпадъци. Просто е по-удобно да не се налага да помним да носим торбички за многократна употреба в супермаркета, а вместо това да използваме техните пластмасови торбички за еднократна употреба, които в крайна сметка попадат в боклука. Същата концепция важи и за малките пластмасови торбички, използвани за продуктите в магазините за хранителни стоки. Те също попадат в депата за отпадъци, тъй като често не подлежат на рециклиране.
Консуматорството намалява изобретателността
Консуматорството е наука и схема за продажби, която има за цел да даде на потребителя това, което иска, независимо от цената за планетата. Ако клиентът го иска, той го получава и то по начин, който го кара да се връща за още. Тъй като продуктите за бързо приготвяне като споменатите преди това или дори храната от магазина за хранителни стоки са толкова достъпни, от потребителите не се изисква и не се вдъхновяват да полагат допълнителни усилия за повторна употреба, рециклиране или дори отглеждане/компостиране на своите продукти. Тази липса на изобретателност е свързана с генерирането на отпадъци, тъй като потребителите използват продукта си и го изхвърлят, без да се замислят.
Например при наличието на лесно достъпни найлонови торбички в магазина за хранителни стоки потребителите не са принудени да си спомнят за своите торбички за многократна употреба. Индустрията за производство на пластмасови изделия обича тази концепция, защото това означава, че магазините за хранителни стоки ще поръчват непрекъснато техния продукт за клиентите си. Ако премахнем найлоновите торбички или дори таксуваме потребителите за тях, те ще са по-склонни да си спомнят за торбичките за многократна употреба, вместо да използват пластмасови, които в крайна сметка попадат в боклука.
Разполагаемият доход води до купуване на повече от необходимото
Еднократният доход се определя като всяка сума на дохода, която няма определено предназначение, т.е. може да се използва за всичко, което пожелаете. За съжаление консуматорството често води до използването на тези пари за неща, които водят до генериране на отпадъци, включително, но не само:
- Нови дрехи
- Най-новите технологични устройства
- Излишна храна, която се изхвърля
- Удобни предмети
Консуматорството и генерирането на отпадъци са в пряка връзка, тъй като консуматорството е създадено около идеята, че колкото повече имаме, толкова повече харчим. С оглед на това компаниите искат да създават продукти, които потребителите да купуват отново и отново, като по този начин увеличават маржовете си на печалба и статистиката за генериране на отпадъци. Двете неща са злополучно партньорство, което може да бъде прекъснато единствено от компаниите и потребителите, които решат, че околната среда е по-важна от техните лични желания, желания и нива на комфорт. Всички ние сме виновни, че поне от време на време купуваме ненужни неща. Но често не спираме да мислим за екологичните последици от купуването на ненужни вещи.
Стигмата срещу технологиите втора употреба
Технологичните продукти са сред артикулите, които оказват значително влияние върху генерирането на отпадъци, просто защото никой не знае какво да прави с вещите си, когато премине към най-новото устройство, което в очите на потребителите е абсолютна необходимост. Причината за съществуването на тази необходимост се дължи на стигма, подобна на тази в модната индустрия. Тези, които не разполагат с най-новия мобилен телефон, лаптоп, музика или друга форма на технология, се смятат за „некултурни“ или „финансово затруднени“. Същата концепция важи и за закупуването на технологични продукти втора употреба.
Вместо да пестят пари и да помагат на планетата, като купуват техническо оборудване втора употреба или да изберат да запазят предмета, който имат, независимо дали е най-новото устройство, потребителите се страхуват от тази стигма и допринасят за генерирането на отпадъци, като изхвърлят предметите си на боклука.
Стигмата около дрехите втора употреба
За съжаление, съществува значителна стигма около закупуването на артикули втора употреба. Това до голяма степен се популяризира от медиите и е накарало компаниите да участват и в тази страна на играта за продажба на потребителите.
Стигмата, свързана с употребяваните артикули, насърчава страха от осъждане или пренебрежение от страна на потребителите. Тя насърчава идеята, че ако купувате стоки втора употреба, имате ограничени доходи и заслужавате да бъдете засрамени, което, разбира се, изобщо не е вярно. Въпреки това модната индустрия иска да продължите да изпитвате това чувство на вина или срам, защото това води до закупуването на чисто нови дрехи.
Тези артикули се създават с помощта на изобилие от изкопаеми горива, които замърсяват Земята и в крайна сметка така или иначе се озовават в магазините за дрехи втора употреба, а ако не бъдат закупени, попадат в депата за отпадъци, което увеличава генерирането на отпадъци. От друга страна, в последно време се наблюдава нарастване на популярността на магазините за дрехи втора употреба. Групите „Buy Nothing Groups“ във Facebook започнаха да стават популярни, а хората често са виждани да проверяват центровете за обратно изкупуване. Това показва, че с малко може да се стигне до отговорни решения за покупка в помощ на околната среда, като същевременно се спестят част от трудно спечелените пари.