AI новини от септември 2023 г
Дата: 06.09.2023
Съдържание:
Съберете се наоколо, за да разгледате най-горещите новини за AI през септември, за да можете да се справите с маркетинга на AI.
Meta се присъединява към тенденцията AI-Chatbot с обрат, бета-етапът на YouTube, генериран от AI, повдига въпроси, а бившите ръководители на OpenAI пускат Claude 2, разговорен AI. Превъртете надолу, за да сте в крак с бързо разрастващия се пейзаж на ИИ.
Мета да се справи с тенденцията за AI-чатбот, някои футуристи са загрижени
Чатботовете с изкуствен интелект са се утвърдили като средство за комуникация и помощ в редица сфери от нашия ежедневен живот. Те са програми, обучени да симулират разговор с хора, използвайки техники на изкуствения интелект, които им позволяват да разбират и отговарят на въпроси и команди. Но Meta въвежда нов елемент в света на чатботовете – уникални личности. Вместо да комуникирате с обикновен чатбот, Meta ви предлага да проведете разговор с изкуствения Ейбрахам Линкълн или да получите препоръки за пътуване от готин сърфист. Това е вълнуваща възможност да се откажете от стереотипните интеракции и да се потопите в свят, където програми създават уникални персонажи, с които можете да разговаряте. Можете да се насладите на интригуващ разговор с Ейбрахам Линкълн и да изслушате неговите мъдрости и исторически анализи. Той може да ви разкаже за своите виждания за рабството, неговото противопоставяне на него и значението на Гражданската война. Разговаряйки с изкуствения Ейбрахам Линкълн, можете да се потопите в миналото и да се научите за важни моменти от историята на Съединените щати.
Ако сте любител на пътуванията и искате да получите най-добрите препоръки за вашата следваща дестинация, можете да се обърнете към готин сърфист. Той може да ви препоръча най-добрите плажове и сърф места по света, според вашите предпочитания. Разговаряйки с изкуствения готин сърфист, можете да откриете скрити перли на природата и необикновени кътчета на планетата, които да посетите и да се насладите на автентичността на различни култури. Въпреки че чатботовете с уникални личности предлагат забавление и нови опити, трябва да се засегне и фактът, че те не винаги са игра. В бизнес сферата, чатботовете с уникални личности могат да бъдат от полза при осъществяването на сделки и предоставянето на персонализирани услуги на клиенти. Те могат да извършват определени процеси по автоматизиран начин, като същевременно осигуряват високо ниво на персонализация и ангажираност с клиентите. Така че, въпреки че чатботовете с уникални личности може да бъдат забавни и интересни, те предлагат и сериозни приложения
Чатботове с изкуствен интелект на Meta с отличителни личности
Meta, компанията майка на Facebook, се подготвя за иновативна стъпка с новите си чатботове с изкуствен интелект. Според доклад на Financial Times компанията се готви да пусне чатботове, задвижвани от изкуствен интелект. И за наша изненада се предполага, че всеки от тях ще има отличителни личности.
Очаква се новата функция да дебютира през септември и да включва както Facebook, така и Instagram.
Предстоящото пускане на тези чатботове с изкуствен интелект е по-скоро изчислено начинание за реактивиране на ангажираността на потребителите, отколкото съвпадение. Особено когато платформата Meta, подобна на Twitter (или X) Threads, е изправена пред предизвикателства, свързани със задържането на потребителите.
Иновативна стъпка за повишаване на ангажираността на потребителите
Този добре планиран ход за иновации в областта на изкуствения интелект е показател, че Meta наистина навлиза в технологиите за изкуствен интелект. Като се има предвид големият скок на AI на технологични гиганти като Apple и Microsoft, програмата на Meta трябва да бъде пълна с иновации, свързани с AI, и както изглежда, те вече са на път.
Meta също така е направила кода на своя AI езиков модел Llama 2 отворен за използване от други потребители. Което е чудесен опит да се подпомогне превръщането на ИИ в по-безопасен и сигурен.
Тази „решимост“ да се направи ИИ по-сигурен и безопасен съвпада със стратегическото преструктуриране на Meta. Значителното оптимизиране на работната сила в компанията доведе до напускането на над 21 000 служители.
Дивидентите от преструктурирането вече са очевидни, тъй като Meta отчита забележителен 11% ръст на приходите на годишна база. По този начин компанията успешно се възстановява от първоначалния спад на приходите за тримесечието.
Противоречия около чатботовете, управлявани от изкуствен интелект
Все още има противоречиви мнения около чатботовете, управлявани от изкуствен интелект. Както в примера с технологичния гигант Snapchat, стартирането на неговия чатбот, управляван от изкуствен интелект, „My AI“ беше посрещнато със спектър от реакции.
Моят AI може да участва в ежедневни разговори, да предоставя уроци по математика и много други. И все пак има въпроси относно ограниченията, сигурността на данните и взаимодействието на по-младите потребители със зряло съдържание.
Иновацията със сигурност е предизвикала вълнение, но все пак възникват опасения относно потенциални обществени проблеми. Няколко експерти прогнозират, че хората може да започнат да създават по-дълбоки връзки с ИИ, отколкото с други хора. Съответно това може да доведе до нарцисизъм и други комуникационни предизвикателства в ежедневните човешки взаимодействия. Както подчертава футуристът Тео Пристли, това може да доведе до криза в психичното здраве.
Meta все още се въздържа от официален коментар на съобщените им усилия за чатбот, задвижван от изкуствен интелект. Очаква се, че те ще предоставят допълнителна информация за своя чатбот и други начинания, свързани с AI, ако има такива в тяхното събитие за разработчици Connect през септември.
YouTube проучва видео резюмета, генерирани от изкуствен интелект: Нова ера за съдържанието?
YouTube тества нова функция с изкуствен интелект, която автоматично генерира кратки резюмета на видеоклипове. Целта на тези резюмета, генерирани от AI, е да помогнат на зрителите бързо да разберат съдържанието и контекста на видеоклипа. Платформата се надява, че това ще помогне на зрителите да вземат решение какво да гледат.
Настоящият период на тестване не включва всички видове видеосъдържание, като се извършва върху конкретни видеоклипове на английски език и е достъпен за ограничена аудитория. Предвижда се резюметата да се появяват както на страниците за търсене, така и на страниците за гледане в YouTube.
Въпреки това, както е посочено и от YouTube, тези резюмета не са заместител на описанията на видеоклиповете, написани от самите създатели на видеоклипове. В този тестови период ще се оценява ефективността на функцията на изкуствения интелект за предаване на същността на видеоклипа.
Въздействието върху съдържанието и класирането е несигурно
Вече съществуват няколко инструмента с изкуствен интелект за обобщаване на видеоклипове в YouTube, като Clipnote.ai, Skipit.ai и Scrivvy. Въпреки това някои създатели все още се съмняват. Дали обобщенията ще бъдат точни, дали в бъдеще ще работят добре, особено за по-дълги видеоклипове, и дали ще бъде разрешено редактирането и в каква степен – това са само някои от многото въпроси.
Потребител на Reddit споделя опита си с Clipnote.ai, като казва, че няма смисъл, просто копира първата част от описанието на видеоклипа.
Надяваме се, че несигурността, която ще възникне с новата функция, скоро ще изчезне. Възникват въпроси относно контрола на създателите върху резюметата на AI, дали те ще могат да редактират или до каква степен ще могат да го правят, не е ясно.
Предизвикателства и адаптация за създателите
Освен това потенциалните ефекти върху класирането на видеоклиповете и точността на самите резюмета са несигурни. Има вероятност неяснотата на резултатите да подтикне създателите да адаптират съответно стратегиите си за съдържание, за да могат да увеличат ангажираността и гледанията.
Експериментирането на YouTube с генерирани от изкуствен интелект резюмета на видеоклипове не е единственият набор от нови функции, който предстои да бъде пуснат. Всъщност тя е част от по-широките усилия на YouTube за подобряване на потребителското изживяване и ангажираност чрез иновативни функции като генерирани от AI викторини за образователно съдържание и инструмент за дублиране, задвижван от AI.
Google, компанията майка на YouTube, представи и допълнителни инструменти с ИИ, като например приложение за водене на бележки с помощта на ИИ и генерирани от ИИ фонове за видеоразговори в Google Meet.
Тъй като YouTube продължава да проучва потенциала на генерираните от ИИ резюмета и технологиите на ИИ, за вас като дигитален маркетолог ще бъде от полза да следите отблизо това развитие. Тъй като тези разработки завинаги ще променят пейзажа на цифровия маркетинг.
Anthropic разкрива Claude 2: променящ правилата на играта в сферата на разговорния изкуствен интелект
Сферата на изкуствения интелект е засегната от значителен ход от Anthropic. Компанията представи най-новата си версия на чатбот с изкуствен интелект – Клод 2.
Двама братя и сестри, Даниела и Дарио Амодей, които са бивши ръководители на изследователската дейност на OpenAI, основават Anthropic. Идеята за тяхното начинание се дължи на загрижеността им относно търговската посока на OpenAI.
Балансиране на иновациите и етичните проблеми
Нарастващият интерес към технологиите на изкуствения интелект не е нещо ново, но се очаква да продължи и това, разбира се, привлича инвестиции. Понастоящем Anthropic е подкрепена от значителна инвестиция от 750 млн. долара и се оценява на впечатляващите 4,1 млрд. долара. С този внушителен ресурс Anthropic може да промени формата на разговорния ИИ.
По-ранният модел на ИИ на Anthropic Claude 1.3 е надграден и представен като най-новата версия Claude 2. Тази премиера носи много постижения и подобрения. Компанията е известна със своята непоколебима отдаденост на иновациите и безопасността на ИИ. Което ги е довело до пускането на Claude 2 с очаквано по-безопасни функции. Понастоящем Anthropic работи като корпорация в обществена полза и съчетава печалба и социална отговорност. Те наричат себе си компания за безопасност и изследвания на ИИ.
Разширени възможности на Клод 2
Claude 2 се отличава с уникалната си способност да генерира код от писмени инструкции и да обработва големи обеми текст за цялостен анализ. Това поставя Клод 2 на едно ниво с моделите ChatGPT на OpenAI, отбелязвайки значително развитие в търсенето на по-напреднали технологии за изкуствен интелект.
Мнозина са загрижени за пристрастията и проблемите с безопасността на моделите на ИИ. Anthropic се фокусира точно върху отстраняването на тези проблеми. Все пак трябва да се отбележи, че Клод 2 също генерира измислено съдържание и се съобщава, че е генерирал пристрастно съдържание, което беше проблем, свързан и с ChatGPT.
Моделите на изкуствения интелект на Anthropic бяха подложени на строги тестове от предприятия като Slack, Notion и Quora, което доведе до повишено очакване. Съществува обширен списък на чакащите, включващ над 350 000 лица, които нямат търпение да получат достъп до интерфейса за програмиране на приложения на Клод и ориентираните към потребителите функции. Така че широкото вълнение около тази новаторска технология не може да бъде пропуснато.
Въпреки че първоначалната наличност на Claude 2 е ограничена до потребители в САЩ и Великобритания, Anthropic има стратегически планове да разшири обхвата му в близко бъдеще в отговор на нарастващото търсене на сложни инструменти за разговорен изкуствен интелект.
Етичните съображения и по-широките последици от взаимодействията между ИИ и хората все още са централни в дискурса за ИИ дори след като Клод 2 навлиза в пейзажа на ИИ. Развиващите се взаимоотношения между ИИ и човечеството се нуждаят от внимателно наблюдение по отношение на рисковете, въпреки че поставят началото на нова ера от възможности.